Castronevesék megint megcsinálták: Az MSR 60-as Acurája nyerte a GTP-éra legelső Daytona 24-ét!

Nem csak megvédte címét, de egyútt a motorsport történelemkönyvébe is beírta magát vasárnap a Meyer Shank Racing.
A tavalyi évhez hasonlóan ismét a 60-as számú Acurájuk diadalával zárult a Daytona 24, egyúttal pedig ők lettek az elsők, akik a forradalmian új GTP-érában győzelmet arattak a legendás, egynapos viadalon.
Jelen sikerük révén az MSR fennállása során harmadszor tudott itt nyerni, lévén 2012-ben is eljutottak már a victory lane-re A. J. Allmendingerrel, Oswaldo Negrivel, John Pew-val és a néhai Justin Wilsonnal a volán mögött
A mostani fegyertényt a 2022-es felállásnak is tagjaként jegyzett Helio Castroneves, Simon Pagenaud és Tom Blomqvist, valamint az idén csatlakozott Colin Braun révén érték el.
A kvartettből Braun az első, Pagenaud és Blomqvist a második, Castroneves pedig immár a harmadik összetettbeli D24-es győzelmét ünnepelhette.
„El tudjátok ezt hinni?” – lelkendezett az NBC-nek adott interjújában a 47 éves brazil.
„Hatalmas elismerés mindenkinek! Az egész csapat elképesztő munkát végzett, együtt dolgoztunk ezért. Egy újabb győzelem, fel sem tudom fogni! Ez tényleg egy valóra vált álom!”
A második pozíciót ismételten a Wayne Taylor Racing – immár az Andretti Autosporttal közösen indított – 10-es Acurája szerezte meg Filipe Albuquerque, Louis Delétraz, Brendon Hartley és Ricky Taylor kezei alatt, míg harmadikként a Sébastien Bourdais-val, Scott Dixonnal és Renger van der Zardéval felállt Cadillac Racing 01-es autója zárt.
RETWEET to congratulate @MeyerShankRac!
— Motorsports on NBC (@MotorsportsNBC) January 29, 2023
Overall winners of the @Rolex24Hours at @DAYTONA! pic.twitter.com/J2RunlvxP2
A GTP összesen kilenc autója közül négyen tudtak körön belül zárni.
A Porsche Penske Motorsport és a BMW M Team RLL változatos műszaki problémákkal volt kénytelen megküzdeni, aminek eredményeként több tucat környi hátrányban végeztek csak.
A finálé leglátványosabb befutóját azonban az LMP2 kategória szolgáltatta, amelynek során késhegyre menő csatát vívott egymással a Proton 55-ös, James Allen által vezetett, valamint a CrowdStrike 04-es Orecája Ben Hanleyvel. Ebből végül előbbi autó jött ki győztesen, mindössze 0.016 másodperccel.
Természetesen nem csak az ausztrál pilóta állhatott fel a dobogó tetejére, hanem csapattársai, Gianmaria Bruni, Francesco Pizzi és Fred Poordad is.
Az LMP3-asok mezőnyében az AWA #17 Duqueine-jének legénysége – név szerint Wayne Boyd, Anthony Mantella, Thomas Merrill és Nicolas Varrone – gazdagodott egy-egy Rolex-karórával.
A GTD Pro osztályában a WeatherTech Racing 79-es Mercedese lett a legjobb Maro Engellel, Jules Gounonnal, Daniel Juncadellával és Cooper MacNeillel, míg a GTD-knél a #27 Aston Martin flottája örülhetett Roman De Angelis, Ian James, Marco Sørensen és Darren Turner személyében.
A teljes végeredményt ide kattintva lehet megtekinteni.
UNREAL!
— Motorsports on NBC (@MotorsportsNBC) January 29, 2023
A last-lap pass to WIN the @Rolex24Hours at @DAYTONA right at the finish line in LMP2! pic.twitter.com/Lk47HP0Hbn

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough