Elképesztő: Robert Wickens újra versenyezhet az Indy 500-on!
A tavalyi év egyik legemlékezetesebb, motorsport-vonatkozású sztoriját Robert Wickens szolgáltatta.
A kanadai versenyző három és fél évvel a kis híján végzetes kimenetelű, poconói IndyCar-balesete után nem csak visszatért a pályára, de júniusban, Watkins Glenen megszerezte első győzelmét a Michelin Pilot Challenge mezőnyében.
Ezen sikert ráadásul egy héttel később váltó- egyben honfitársával, Mark Wilkinsszel együtt sikerült hazai közönség előtt megismételnie.
Wickens idén is a Bryan Herta Autosport által nevezett, kézi vezérlésű 33-as Hyundai Elantrát fogja vezetni immár az amerikai Harry Gottsacker oldalán.
A csapattulajdonos legnagyobb álma pedig nem más, mint a 33 éves, gerincsérült versenyzőt újra az Indianapolis 500 mezőnyében látni.
Három hónappal az életét megváltoztatott 2018-as bukás előtt Wickens a kilencedikként zárta a legendás viadalt, teljesítményével pedig kiérdemelte a legjobb újoncnak járó címet is.
„Szívesen visszavinném Robbie-t Indybe, mivel tudom, hogy képes lenne rá” – nyilatkozta az AP-nek Herta, aki 2011-ben Dan Wheldonnal, 2016-ban pedig Alexander Rossival nyert Indy 500-at.
„Ez lenne a következő fejezet az ő útja során. Sok időt töltöttünk azzal, hogy kivizsgáljuk a dolgok logisztikai oldalát, a kézi vezérlés kialakítását és úgy véljük, már van megoldásunk rá.”
A versenyzőből lett üzletember szerint a Honda is támogatását fejezte ki a minden kétséget kizáróan motorsport-történeti projekt iránt.
„Valójában már idén meg akartuk csinálni, de a szervezés, az időzítés egyszerűen nem volt elég. Ezt nem siethetjük el. Vannak olyan részletek, amelyek kapcsán nagyon szorosan együtt kell működnünk az IndyCarral. Ez egy folyamat, de látom az odáig vezető utat.”
Wickens maga is nagyon komolyan veszi az esetleges, 2024-es visszatérését, aminek megvalósulása esetén ő lehetne az Indy 500 legelső, kerekesszékes versenyzője.
„Nagyon mókás lenne, de mindennek megfelelően kell működnie hozzá. Ha most belevágtunk volna, akkor készen állna-e az autó az áprilisi tesztre? Valószínűleg igen. Ugyanakkor nem ismerném még kellőképpen a rendszert. Megfelelő szimulációkra van szükségem ehhez.
Mindannyian professzionális munkát akarunk végezni. Én nem akarom azt, hogy ez csak egy marketing-kampány legyen. Esélyes szeretnék lenni a győzelemre is.”
Nem sokkal később Wickens egy közleményt is kiadott a téma kapcsán:
„Megjelent ma néhány hír a 2024-es Indy 500-on való indulásom lehetőségéről. A balesetem óta az a célom, hogy visszatérjek a motorsport legmagasabb szintjére. Csak az idő fogja eldönteni, ez az IndyCarban, az IMSA-ban, vagy a a versenyzés más formájában valósul meg.
Leírhatatlanul hálás vagyok a Hyundai-nak mindazért, amit tettek értem a felépülésem során és büszkén viselem a logójukat minden hétvégén. Bryan Herta mellettem állt az első naptól fogva. Várakozással tekintek a közös munka folytatása elé, hogy magunkat kihívások elé állítva lássuk mi az, ami lehetséges. Folytatása következik…”
UPDATE:
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough