Colton Herta egyszerre két autóval fog versenyezni Daytonán

Rendhagyó dupla műszakot fog teljesíteni Colton Herta a most hétvégén rendezendő Daytona 24-en.
A 22 éves versenyző a BMW M Team RLL színeiben vág neki az egynapos viadal GTP-kategóriájának, a csapat pedig egyaránt nevezte a 24-es és a 25-ös számú autójuk legénységének tagjaként is.
Előbbiben Philipp Eng, Augusto Farfus és Marco Wittman, utóbbiban pedig Connor De Phillippi, Sheldon van der Linde, valamint Nick Yelloly váltótársa lesz.
„Igen, mindkét autót vezetni fogom” – erősítette meg a Sportscar365-nek Herta, egyúttal pontot téve azon találgatások végére, melyek szerint az IMSA tévedésből tüntette fel őt két helyen is.
„Nem tudom, hogy milyen elgondolás áll mögötte, talán erről inkább a BMW-t kellene megkérdezni. Szerintem mindkét autóra négy embert akartak, amit végül nem sikerült összehozni, így lett három pilótájuk én pedig inkább extra vagyok.”
A kaliforniai már két daytonai győzelemmel rendelkezik; 2019-ben a GTLM-kategóriában nyert szintén a BMW Team RLL-lel, míg tavaly a DragonSpeeddel diadalmaskodott immár az LMP2-ben.
„Az esélyeim most sokkal jobbak, mint bárki másnak a mezőnyben” – mondta a duplázására utalva.
„Nem tesz rám plusz nyomást. Ez egy igencsak érdekes évnek ígérkezik. Valódi endurance-verseny lesz. Korábban a GT-ben, vagy akár a DPi-autókkal az etapok sokkal inkább sprint-futamok voltak. Az olyan vadonatúj formulával, mint a mostani viszont szerintem sokan szenvedni fognak, ami komoly tényező lesz a végeredményt illetően.”
Herta a decemberi teszten kapott először ízelítőt az LMDh-gépből.
„Teljesen más vezetni, mint tavaly az LMP2-est. Nyilván sokban különbözik a GT-től, az IndyCartól pedig még annál is jobban. Kellett egy kis idő az alkalmazkodáshoz, de erről szólnak a tesztek.”
A jövőt tekintve reméli, hogy további lehetőségeket kap a BMW-től a GT-programban is.
„Mindig is nyitott vagyok a versenyzésre. Szívesen kipróbálnám magam a spái és a nürburgringi 24 óráson és nagyon szeretnék vezetni Bathurstön is, szóval az ottani 12 órás nagyszerű lenne, de még sosem adódott rá esélyem. Persze rengeteg dolgom van az IndyCarban, de remélem, hogy a jövőben több lehetőségem nyílik vezetni azokat a menő GT-autókat is.”


“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough