Amikor Travis Pastrana előállt minden idők egyik legrondább NASCAR-autójával

Amikor Travis Pastrana előállt a NASCAR történetének egyik legrondább autójával
credit: Chris Graythen/Getty/NASCAR Media



A jelenleg a Daytona 500 debütálására készülő Travis Pastrana 2013-ban teljesítette első és eddigi egyetlen teljes NASCAR-szezonját.

A világhírű fenegyerek a nemzeti másodosztályt képező Nationwide Series (ma: Xfinity) mezőnyében kapott lehetőséget a Roush Fenway Racing 60-as Fordjának volánja mögött.

Az autót az idényt felvezető médiaturnén mutatták be és minden túlzás nélkül magára vonta az összes tekintetet.

Na nem azért, mert annyira szemet gyönyörködtető látvány lett volna.

A gép ugyanis valami eszement színorgiát vonultatott fel és a rajongóktól rögtön meg is kapta a nem túl hízelgő “minden idők legrondább fényezése” címet.

Szerencséjére a NASCAR akkor nem bizonyult annyira szőrös szívűnek, mint 1982-ben James Hylton esetében, akinek felemás dizájnját többek között “vállalhatatlan csúfsága” miatt tiltották be.



Pastrana egyébként nem csak a járművével hívta fel magára a figyelmet.

A hivatalos sajtótájékoztatóra a gárda fekete öltönyt és szürke inget írt elő a versenyzők számára, aminek a Cup-különítmény (Carl Edwards, Ricky Stenhouse Jr. és Greg Biffle), valamint Pastrana nationwide-os csapattársa, Trevor Bayne eleget is tett.

Travis azonban kockás zakóban, sportcipőben és akkori szponzorának, a Red Bullnak sapkájában jelent meg, aminek révén úgy nézett ki, mint Sherlock Holmes, aki egészben lenyelt egy utcai deszkás kölyköt.

Az alaphangulat és a téma ezzel persze azonnal adott volt, míg maga a stílus koronázatlan királya azzal magyarázta a bizonyítványát, hogy neki csak annyit mondtak, öltönyt vegyen fel a nagy eseményre.

A szezon során egyébként négyszer zárt a top 10-ben, legjobb eredménye pedig egy kilencedik hely lett Richmondon.

A tavaszi, talladegai fordulón sikerült pole-t is szereznie, míg összetettben a tizennegyedik pozícióban zárt.



credit: Jared Wickerham/Getty/NASCAR Media
credit: Jerry Markland/Getty/NASCAR Media
credit: Streeter Lecka/Getty/NASCAR Media






Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy