F1: Az FIA alsóbb kategóriában sem engedte versenyezni Colton Hertát
![Az F1 érdekében Herta még a ranglétrán is visszalépett volna Az F1 érdekében Herta még a ranglétrán is visszalépett volna](https://m.blog.hu/us/usaracing/image/herta_8.jpg)
A 2022-es esztendő egyik legnagyobb sztoriját Colton Herta szuperlicenc-ügye képezte.
Az Alpha Tauri a nyár folyamán komolyan fontolgatta a kaliforniai pilóta leigazolását a következő Forma-1-es szezonra Cunoda Júki csapattársaként.
A hétszeres IndyCar-futamgyőztes azonban nem rendelkezett a létfontosságú engedélyhez szükséges pontokkal, az FIA pedig hallani sem akart arról, hogy eredményei ellenére kivételt tegyenek vele.
Herta számára viszont terítéken volt egy másik lehetőség is a hiányzó nyolc egység megszerzésére az F3/F4 szintű Formula Regional (FR) alá tartozó szériák képében, ahol még az összetettbeli negyedik helyezett is tíz szl-ponttal gazdagodik.
Itt Hertának minden kétséget kizáróan nagyon könnyű dolga lett volna, végül azonban az FIA erre is nemet mondott.
„Szuperlicenc-pontokat osztunk a versenyzőinknek, a bajnok pedig többet kap, mint amennyit az Indy Lights-é ér (18 vs. 15 – a szerk.)” – mondta a Racer to Racer podcast vendégeként a korábbi CART és IRL-pilóta, jelenleg már az FR igazgatója, Scott Goodyear.
„Ez már csak így működik, mivel az FIA alá tartozunk. Júliusban, még a torontói IndyCar-futam előtt felhívott Bryan Herta és megkérdezte, hogy Coltont be lehetne-e tenni az F3/FR szériánkba a pontgyűjtés érdekében.
Mi ezt elfogadtuk ahogyan a menedzsment-csoportunk is. Az FIA viszont már nem hagyta jóvá, hogy megkapja ezt a lehetőséget és pontokat szerezzen. Szóval, nehéz ügy volt.
A csapataink és a pilótáink nagyon izgatottak voltak, mivel úgy vélték, egy Colton-kaliberű, a legjobbak közé sorolt versenyzővel szemben valós esélyük nyílhat arra, hogy megmutassák képességeiket.”
A Nemzetközi Automobil Szövetségnek hála Herta nem lesz idén F1-es pilóta, indycaros főnöke, Michael Andretti azonban már többször nyomatékosította, ha megkapják a zöld jelzést a mezőnyhöz való csatlakozásra, akkor szinte biztosan övé lesz az egyik autó.
A Cadillackel összeállt gárda ráadásul az FIA támogatását is élvezi, így már „csak” magát az F1-et kell meggyőzniük. Ez viszont már egy másik történet.
![](https://m.blog.hu/us/usaracing/image/8_6.png)
![](https://www.usaracing.hu/wp-content/uploads/2024/03/ava.jpeg)
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough