F1: Az FIA alsóbb kategóriában sem engedte versenyezni Colton Hertát

Az F1 érdekében Herta még a ranglétrán is visszalépett volna
credit: Penske Entertainment/Joe Skibinski



A 2022-es esztendő egyik legnagyobb sztoriját Colton Herta szuperlicenc-ügye képezte.

Az Alpha Tauri a nyár folyamán komolyan fontolgatta a kaliforniai pilóta leigazolását a következő Forma-1-es szezonra Cunoda Júki csapattársaként.

A hétszeres IndyCar-futamgyőztes azonban nem rendelkezett a létfontosságú engedélyhez szükséges pontokkal, az FIA pedig hallani sem akart arról, hogy eredményei ellenére kivételt tegyenek vele.

Herta számára viszont terítéken volt egy másik lehetőség is a hiányzó nyolc egység megszerzésére az F3/F4 szintű Formula Regional (FR) alá tartozó szériák képében, ahol még az összetettbeli negyedik helyezett is tíz szl-ponttal gazdagodik.

Itt Hertának minden kétséget kizáróan nagyon könnyű dolga lett volna, végül azonban az FIA erre is nemet mondott.

“Szuperlicenc-pontokat osztunk a versenyzőinknek, a bajnok pedig többet kap, mint amennyit az Indy Lights-é ér (18 vs. 15 – a szerk.)” – mondta a Racer to Racer podcast vendégeként a korábbi CART és IRL-pilóta, jelenleg már az FR igazgatója, Scott Goodyear.



“Ez már csak így működik, mivel az FIA alá tartozunk. Júliusban, még a torontói IndyCar-futam előtt felhívott Bryan Herta és megkérdezte, hogy Coltont be lehetne-e tenni az F3/FR szériánkba a pontgyűjtés érdekében.

Mi ezt elfogadtuk ahogyan a menedzsment-csoportunk is. Az FIA viszont már nem hagyta jóvá, hogy megkapja ezt a lehetőséget és pontokat szerezzen. Szóval, nehéz ügy volt.

A csapataink és a pilótáink nagyon izgatottak voltak, mivel úgy vélték, egy Colton-kaliberű, a legjobbak közé sorolt versenyzővel szemben valós esélyük nyílhat arra, hogy megmutassák képességeiket.”

A Nemzetközi Automobil Szövetségnek hála Herta nem lesz idén F1-es pilóta, indycaros főnöke, Michael Andretti azonban már többször nyomatékosította, ha megkapják a zöld jelzést a mezőnyhöz való csatlakozásra, akkor szinte biztosan övé lesz az egyik autó.

A Cadillackel összeállt gárda ráadásul az FIA támogatását is élvezi, így már “csak” magát az F1-et kell meggyőzniük. Ez viszont már egy másik történet.









Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy