Ken Block legendás dizájnjával versenyez Travis Pastrana az NRX következő fordulóján
Tragikusan elhunyt barátjának és sporttársának állít emléket Travis Pastrana a Nitro Rallycross (NRX) most hétvégi, kanadai fordulóján.
A széria alapítójának – egyben 2021-es bajnokának – elektromos FCX-1-e a Circuit Trois-Rivières-en rendezendő viadalon Ken Block versenyzői karrierjének legelső festését, a mára ikonikussá vált ‘snow-camót’ fogja magán viselni.
„A Vermont SportsCar első, Kennel közös projektje még a 2005-ös Rally America szezonjára, valamint a Gumball 3000-re vezethető vissza” – olvasható a vállalat közleményében, akiknek égisze alatt Pastrana is versenyez az NRX-ben.
„Az ötlete mindkettő esetében az egymáshoz illő, szemet gyönyörködtető külső volt. A ‘snow-camo’ Ken legelső dizájnja lett, amit a Subaru STI rally-autó és a Gumball 3000-en használt, átalakított gép is viselt.”
Ez valami igazán különleges kezdete volt. Segített beindítani Ken motorsport-karrierjét, ami végül megváltoztatta az autózás kultúráját és hatással lett az emberekre. Érdemi módon szerettünk volna tisztelegni előtte, így ezen a hétvégén, a quebeci Nitro RX-fordulón Travis járgánya ezzel a megjelenéssel fog pályára hajtani, hogy megünnepeljük Kent és mindazt, amit elért.”
Az NRX 2022-23-as idényéből még négy forduló van hátra.
Az összetettet a svéd Robin Larsson vezeti, míg Pastranát jelenleg ötödikként jegyzik.
Ezután – egészen pontosan január 28-29-én – már vár a Race of Champions Svédországban, ahol Tanner Fousttal képviseli az USA-t.
Pastrana 2006-ban azzal hívta fel magára a figyelmet a versenyen, hogy teljesen egyedül alkotta az amerikai csapatot, miután Jimmie Johnson, valamint Scott Speed sérülés miatt egyaránt visszalépett.
Ennek ellenére a nemzetek kupájában egészen a döntőig menetelt, ahol megverte ugyan a Finnországot képviselő Marcus Grönholmot, Heikki Kovalainentől viszont kétszer is kikapott, így be kellett érnie a második hellyel.
Az eredeti tervek szerint tavaly is indult volna, végül azonban egy balul elsült bázisugrás során szerzett súlyos sérülései megakadályozták ebben.
A 39 éves pilóta az idei RoC után sem lazít, hiszen eddigi karrierjének talán legnagyobb kihívásaként megkísérli kvalifikálni magát a NASCAR Cup legendás Daytona 500-ára.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough