Travis Pastrana: Hiszem, hogy elég jó versenyző vagyok a Daytona 500-hoz

Travis Pastrana: Hiszem, hogy elég jó versenyző vagyok a Daytona 500-hoz
credit: Logan Riely/Getty/NASCAR Media

Travis Pastrana: Hiszem, hogy elég jó versenyző vagyok a Daytona 500-hoz


Óriási fába vágja a fejszéjét Travis Pastrana azzal, hogy zéró NASCAR Cup-tapasztalattal iramodik neki a Daytona 500-nak.

A 23XI Racing színeiben nevező szupersztár eddig összesen 49 versenyt teljesített a másodosztályú Xfinityben, valamint a harmadvonalbeli Truck Seriesben.

Előbbi szériában 2013-ban teljes szezont ment, aminek során Talladegán pole-t szerzett, Richmondon pedig kilencedikként intették le, ami egyéni legjobbjának számít.

A Cup-debütálás viszont egy teljesen más történet, pláne, hogy előtte még kvalifikálnia is kell magát.

Az általa vezetendő 67-es Toyota nem rendelkezik charterrel, így garantált helye sincs a viadal rajtrácsán.

A D500 40 fős mezőnyéből 36-ot ezen jogosultsággal bíró autók foglalnak el, így a többieknek az egykörös időmérőn, vagy a duel-futamon kell megküzdeniük a maradék pozíciókért.

Erre pályázik Pastranán kívül még a Legacy Motor Club társtulajdonosaként és részidős pilótájaként visszatérő Jimmie Johnson, a Front Row Motorsportscal nevező Zane Smith, a Kaulig Racinggel próbálkozó Chandler Smith, valamint a Beard Motorsports színeiben vezető Austin Hill is.

Rajtuk kívül további nevezések várhatóak többek között az NY Racing, a Team Hezeberg, és a Floyd Mayweather birtokában lévő The Money Team Racingtől is.

Pastrana tökéletesen tisztában van a kihívással és máris lázasan gyakorol a Toyota szimulátorában.

Ha az egykörös kvalin nem jár sikerrel – itt még csak a rajtrács első sora dől el, tehát a két leggyorsabb között kellene lennie -, akkor jöhet a duel-verseny. Utóbbi esetében a 39 éves újonc bízik toyotás csapattársai segítségében is.

Ha viszont nem jutna be a mezőnybe, akkor sem keseredik el.

„Ezt csinálják a versenyzők, folyamatosan kihívások elé akarjuk állítani magunkat” – mondta Pastrana a bejelentése kapcsán tartott sajtóeseményen.

„Nem úgy vágok neki, hogy nyerni fogok. Nagyon boldog leszek, ha sikerül kvalifikálnom magam, de ha nem jönne össze akkor is megérte. Részese lehetek a nagy amerikai versenynek, remek szponzorokat hozhatok magammal, kapok egy jó autót a 23XI-től és esélyem nyílik arra, hogy megtapasztaljam, milyen is ez. Bassza meg, gyerünk már!”

Jelen program a 23XI számára is előnyös, mivel bármi is legyen a végkimenetele, Pastrana révén rendkívül nagy, extra figyelmet kapnak. A csapat ráadásul úgy tervezi, hogy az elkövetkezendő években tovább bővítik az eddigi kétautós – Bubba Wallace és Tyler Reddick nevével fémjelzett- flottájukat.

Ezzel párhuzamosan pedig a súlyos agyrázkódása következtében a teljes munkaidős versenyzéstől visszavonult Kurt Buschra is számítanak.

„Ha Kurt megkapja az orvosaitól az engedélyt a visszatérésre és maga is úgy dönt, hogy indulni akar pár futamon, akkor felkészültnek kell lennünk, hogy egy nagyon versenyképes autót adjunk neki” – szögezte le a 23XI társtulajdonosa, Denny Hamlin.

„A Travisszel való mostani munka lehetővé teszi számunkra azt, hogy még jobban építkezzünk, fejlődjünk.”

Pastrana pedig kihúzhatja bakancslistájának egyik legkiemelkedőbb elemét.

„Úgy érzem, hogy a NASCAR-osok azon gondolkodnak, hogy a fenébe jutottam én autóhoz? Mintha csak elvenném valakitől a helyet… Mindeközben a kétkerekűek közössége úgy reagált, hogy „Wow, mekkora lehetőség! Nézni fogunk!”. Bárhogyan is alakul, nagyon izgalmas lesz.

Számomra ez nem arról szól, hogy ki mit mond. Ez egyszeri lehetőség az életben. Jól fogjuk érezni magunkat és nagyon, de nagyon reméljük, hogy bejutunk a mezőnybe és nem fogunk semmi problémát okozni. Hiszem, hogy elég jó versenyző vagyok ehhez.”