Visszavonul Kevin Harvick, aki kimaxolt a dupla műszak fogalmát és még egy paranormális győzelmet is aratott
Hivatalosan bejelentette Kevin Harvick, hogy a 2023-as NASCAR Cup szezont követően pontot tesz versenyzői karrierjére.
A Stewart-Haas Racing 47 éves veteránjának idei éve egyben már a huszonharmadik is lesz az amerikai stock-car világ csúcsán. Eddig összesen hatvan győzelmet ünnepelhetett – beleértve a 2007-es Daytona 500-at -, 2014-ben pedig elhódította a bajnoki címet.
Harvick 2001-ben mutatkozott be a Cupban, amiben a sportág valaha volt egyik legnagyobb tragédiája is kulcsszerepet játszott.
Richard Childress eredetileg úgy tervezte, hogy csak a következő idénytől lépteti fel őt a királykategóriába. A szezonnyitó Daytona 500 utolsó körében azonban a csapat sztárja, Dale Earnhardt halálos balesetet szenvedett, helyét pedig már a következő futamtól Harvick kapta meg.
Az akkor 25 éves pilóta a Megfélemlítővel eggyé vált 3-as helyett azonban már a 29-es rajtszámmal rótta a köröket, hamarosan pedig sikerült megszereznie első győzelmét is – méghozzá igencsak hátborzongató módon.
Az Atlanta Motor Speedwayen rendezett Cracker Barrel Old Country Store 500 március 11-én, hajszálpontosan három héttel a Daytona 500 után kapta meg a zöld zászlót.
A verseny nem csak a Winston Cup szezon negyedik – azaz az Earnhardt Sr. tragédiája utáni harmadik – állomása volt, de Harvick pályafutásának is a harmadik főkategóriás rajtját jelentette.
Az igazi csattanó viszont csak most jön: Harvick ugyebár az idény 4. futamán, a 29-es számú autóval az 5. helyről rajtolva – egy extrém szoros befutóban Jeff Gordont legyőzve –látta meg elsőként a kockás zászlót.
A számok sorrendbe téve: 4-29-51, ami az USA-ban elterjedt formátum szerint megegyezik Dale Earnhardt Sr. születési dátumával (1951. április 29.).
Harvick a Cup mellett szintén teljes szezont futott a Busch Seriesben (a mai Xfinity) is. A dupla műszak azonban semmiben sem hátráltatta, amit jól példáz, hogy a királykategóriában 9.-ként zárta az összetettet, míg a nemzeti másodosztályban egyenesen bajnokká koronázták.
Öt év múlva ismét egyszerre vezetett mindkét szériában. A Buschban ráadásul két különböző csapattal mérette meg magát, miután négy futamot a saját tulajdonában lévő Kevin Harvick Incorporateddel, a többi harmincegyet pedig a Richard Childress Racinggel teljesítette.
A siker ezúttal sem maradt el, miután a Cupban negyedikként fejezte be a szezont, a Buschban pedig egy újabb titulussal.
Harvick egészen 2013 végéig maradt az RCR kötelékében, a következő idénytől pedig átigazolt a Gene Haas és Tony Stewart tulajdonában lévő Stewart-Haas Racinghez. Legelső közös évüket – mint fentebb már említésre került – rögtön bajnoki címmel koronázta meg.
A kaliforniai versenyző a pályákon kívül is igencsak elfoglalt.
Saját tehetségkutató és menedzsment-ügynöksége van az ügyfelek között olyan jelenlegi Cup-pilótákkal, mint Harrison Burton, Ryan Preece és Ricky Stenhouse Jr.
Emellett elszántan egyengeti a Forma-1-gyel szemező tízéves fia, Keelan karrierjét, nemrég pedig Dale Earnhardt Jr.-ral, Jeff Burtonnel és Justin Marksszal közösen felvásárolta népszerű late model bajnokságot, a CARS Tourt is.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough