Jimmie Johnson kedvéért a gyártók még az elveikkel is szakítanak
Jimmie Johnson hétszeres NASCAR Cup-bajnok, vadiúj csapattulajdonos és egy nagybetűs, élő Legenda.
Az IndyCarban tett, kétszezonos kitérő után a stock-carba visszatérő kaliforniai immár kettős szerepkörben igyekszik helytállni.
Társtulajként beszállt a szintén hét titulussal bíró Richard Petty által alapított Petty GMS Motorsportsba, ami az új partnerség révén immár Legacy Motor Club néven folytatja működését.
Emellett részidős pilótaként a volán mögé is újra bepattan a 84-es számú Chevyvel, első nekifutásra pedig rögtön megkísérli kvalifikálni magát a Daytona 500-ra.
Főszponzora az a Carvana lesz, amely az open-wheelben is támogatta a Chip Ganassi Racing kötelékében.
Itt azonban még nem áll meg.
Kiveszi a részét a NASCAR, a Chevrolet, a Goodyear és korábbi munkaadója, a Hendrick Motorsports részvételével zajló Le Mans-i 56-os garázs program tesztsorozatából, emellett pedig rendületlenül terítéken van az újabb Indianapolis 500-as nevezése is.
A viadal kvalifikációja azonban ugyanazon a hétvégén kerül megrendezésre, mint a NASCAR bajnokságon kívüli All-Star futama a naptárba huszonhét év után visszatérő, legendás North Wilkesboro Speedwayen.
Ezen a fordulón pedig szintén nagyon szeretne indulni, így komoly dilemmában van jelenleg.
„Az All-Star verseny a prioritási listám élmezőnyében szerepel” – nyilatkozta Johnson az AP-nek.
„Reménykedem benne, hogy sikerül megoldanom, de ott van az Indy 500 is, úgyhogy ez problémás lehet. Tudom, hogy a CGR a döntésemre vár a motorok rendelése és minden más szempontjából, részben szponzorációs okok miatt is”
Az 500-on szintén részt szeretett volna venni két másik, szintén a Chevy táborát erősítő Cup-bajnok is Kyle Busch és Kyle Larson személyében.
Az ő törekvéseik azonban dugába dőltek, miután nem tudtak ülést találni egyetlen, a csokornyakkendősökkel partnerségben álló csapatnál sem, arra pedig nem kaptak engedélyt, hogy az IndyCar másik motorpartneréhez, a Hondához tartozó alakulatokkal tárgyaljanak.
Jimmie Johnson azonban Jimmie ‘Fucking’ Johnson, ebből adódóan a gyártók vele hajlandóak kivételt tenni.
A 47 éves veterán ugyanis elárulta, megkapta a zöld zászlót a Chevytől arra, hogy az Indy 500-nak újra a Honda-erőforrást használó CGR-rel vághasson neki.
Hab a tortán, hogy magának a japán márkának sincs problémája azzal, hogy a NASCAR-ban pont az indys konkurenciájukat képviseli – mint már említésre került – tulajként és versenyzőként is.
Ami a közeljövőt illeti, Johnson még ebben a hónapban tesztelheti a Cupban tavaly debütált Next Gent, pár héten belül pedig várhatóan hivatalosan bejelentik, hogy Le Mans-ban ő is versenyezni fog Jeff Gordon és Mike Rockenfeller oldalán.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough