Kyle Larson mentegetőzik: „Nem vagyok önző!”
2008 óta először zajlik le a Chili Bowl úgy, hogy Kyle Larson nincs a mezőnyben.
A NASCAR Cup 2021-es bajnoka korábban többször is leszögezte, hogy tiltakozásként marad távol a versenytől, mivel általánosságban véve elégedetlen a sprint és midget car viadalok díjazásával. Az ezeken kiosztott pénzek számos esetben annyira minimálisak, hogy még a győztes is mínuszban zár, lévén a csapatok költségei és a nevezés ára eleve több, mint amit maximálisan nyerhetnek.
A midget-szakág legnagyobb presztizsű eseményének számító Chili Bowl első helyezettje például nevetségesen alacsony 10.000 dollárt kap.
“Eljutottam arra a pontra, amikor már azt akarom látni, hogy a pénzdíjak drasztikus megnőnek” – nyilatkozta meg júliusban az Always Race Daynek.
“Ha ez nem változik, akkor nem fogok indulni 2023-ban.”
A jelenleg zajló CB helyett Larson inkább a Vado Speedwayen teszi tiszteletét a Wild West Shootout late model-viadalon.
A midget-versenyhez hasonlóan egy héten át tartó WWS minden napján rendeznek futamot, amelyek legjobbja 10.000 dollárral gazdagodik. A január 15-ei, kiemelt versenyen pedig az első helyezett már 25.000 dollárt kap.
Larsont döntése miatt sokan támogatták, de legalább ennyien támadták is, mondván a távolmaradásával még nem változik semmi, az esemény viszont egy sztárral kevesebbet fog felmutatni, ami meglátszik a jegyeladásokon is.
A Cupban a Hendrick Motorsportsot szolgáló pilóta most viszont már teljesen más hangnemet ütött meg a téma kapcsán.
„Nagyon sokan beszéltek arról az utóbbi hónapokban, hogy milyen kevés is nem csak a győztesnek járó összeg, de általánosságban véve a pénzdíj kerete is” – mondta Larson versenyzőkollégája, David Gravel podcastjének vendégeként..
„Őszintén szólva viszont számomra ez csak az egyik ok azok közül, amelyek miatt nem versenyzem ott. 30 éves vagyok és már 15 éve folyamatosan indultam a Chili Bowlon. Szóval lényegében az eddigi életem felében. Ez a fő indoka annak, hogy idén távolmaradtam. A CB-t már kétszer is megnyertem, úgyhogy most valami újat akartam csinálni.”
A kaliforniai versenyző eddig arról volt híres, hogy amikor csak lehetősége volt rá, rögtön volán mögé pattant.
A NASCAR-szezonja során, hétköznaponként is rendszeresen rótta a köröket a regionális dirt-pályákon és még az is előfordult, hogy a pénzdíját a létesítménynek adományozta, mondván annak nagyobb szüksége van rá.
Az utóbbi időben azonban megváltoztak a dolgok. A holtidény során mindössze egyetlen sprint car futamon indult és állítása szerint ha nem bővült volna a családja, akkor most valahol kikapcsolódna a versenypálya helyett.
„Ha nem született volna meg [december 31-én, a szerk.] a harmadik gyermekem, akkor nagy valószínűséggel vakáción lennék. A baba viszont megszületett, ezért nem tudtunk elutazni. Ebből adódóan úgy voltam vele, oké akkor nevezek a late model versenyre és nagyon izgatott vagyok miatta.
Sokan azt mondták, hogy önző vagyok, amiért megemlítettem a pénzdíjakat. Ugyanakkor ez nem igazán rólam szól. Én csak próbálom felhívni a figyelmet arra a tényre, hogy annyira keveset fizetnek, amiből a csapatok képtelenek profitálni.”
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough