NASCAR: A poklot is megjárt, világhírű sorozatsztár megkapta élete lehetőségét
Megannyi erőfeszítést után Frankie Muniznak végre sikerült megvalósítania élete egyik legnagyobb álmát.
A Rette Jones Racing ugyanis hivatalosan bejelentette, hogy a 37 éves amerikai fogja vezetni a 30-as számú Ford Mustangot a NASCAR fennhatósága alá tartozó ARCA Menards Seriesben.
„A legnagyobb izgalommal, optimizmussal és hálával csatlakozom a Rette Jones Racinghez az ARCA Menards Series teljes idei szezonjára” – idézi a gárda sajtóközleménye Munizt.
„Gyerekkorom óta arról álmodoztam, hogy NASCAR-versenyző leszek és nagyon fontos volt számomra, hogy egy olyan csapattal lépjek partnerségre, amely megfelel a hosszú távú céljaimnak, elképzeléseimnek és minden elképzelhető lehetőséget biztosít számomra a mentális, valamint fizikai fejlődésemhez. Alig várom, hogy megmutassam képességeimet a pályán és bizonyítsam, milyen komolyanan veszem a versenyzői karrierem. Emellett meg szeretném mutatni a fiamnak és a családomnak, hogy mit is jelent a álmok kergetése és önmagad újbóli megtalálása.”
A kétezres évek elején Muniz valódi családtagnak számított az amerikai háztartásokban.
A népszerű ‘Már megint Malcolm’ című sorozat főhőseként heti rendszerességgel milliókat szegezett a képernyők elé, alakítását pedig számos díjjal jutalmazták.
Tizenhat évesen már a csúcson tudhatta magát, ahelyett azonban, hogy színészkollégáihoz hasonlóan Hollywoodot célozta volna meg, Muniz inkább a versenypályák felé kezdett kacsintgatni.
2001-ben ő vezethette fel a NASCAR Cup mezőnyét a Daytona 500-on, néhány órával azonban élőben nézhette végig egyik kedvenc pilótája, Dale Earnhardt halálos balesetét.
Ez a tragikus élmény viszont nem vette el a kedvét a sportágtól és három év múlva már versenyzőként tért vissza a pályára.
Debütálását 2004-ben a Grand Prix of Long Beach hosszú időn keresztül népszerű betétfutamát képező Toyota Pro/Celebrity Race-ének mezőnyében ejtette meg egy hetedik hellyel. A következő évben pedig már ő lett a hírességek kategóriájának győztese, míg az összetettben harmadikként zárt.
2006-ban profi szintre lépett és a Formula BMW USA-ben kezdte róni a köröket, majd még ugyanebben az évben részt vehetett a Valenciában rendezett Formula BMW World Finalen is.
2007-2009 között az Atlantic Championshipben folytatta.
2008-ban őt választották meg a bajnokság legsportszerűbb versenyzőjének, legjobb eredményének pedig a Miller Motorsport Parkban elért negyedik helye számított az utolsó idényéből. Ebben az idényben egyébkén Simona de Silvestro csapattársa volt a Team Stargate Worldsnél.
Hosszabb szünet után, 2011-ben ült ismét volán mögé, méghozzá újfent a Toyota Pro/Celebrity Race-en és a tizenötödik pozícióból rajtolva végül a negyedikként látta meg a kockás zászlót.
Ekkor azonban Muniz hosszú időre újra eltűnt az autósport forgatagából.
Döntésének okait 2017-ben hozta nyilvánosságra.
“Volt egy súlyos balesetem, aminek következtében eltört néhány csigolyám, megsérültek a kezeim és a bordáim is” – nyilatkozta a Dancing with the Stars sajtótájékoztatóján, amelynek abban az évben az egyik résztvevője volt.
“Még mindig fájdalmaim vannak, ami megnehezíti a táncpróbáimat és általánosságban véve a mindennapjaimat. Naphosszat beszélhetnék a problmáimról, a harmincas éveimben járok, a testem viszont már olyan, mintha hetvenen is túl lenne. Versenyeztem open-wheel autókkal, kipróbáltam mindenféle sportot. Fitt, atletikus embernek tartom magam, csak éppen a rengeteg sérülés miatt gyakran mindenem fáj.”
Muniz arról is szót ejtett, hogy az évek során több, neurológiai eredetű tünetekkel is meg kellett küzdenie.
“Sokszor csak úgy rosszul lettem. Egyszer éppen motorozás közben. Az volt a legijesztőbb, mert még a látásom is elment. Gondjaim akadtak a beszéddel és kihagyott a memóriám. Több orvos is stroke-ot diagnosztizált nálam, később viszont kiderült, hogy a panaszaim migrénes eredetűek.”
Muniz szerencsére ma már jól van.
2021 októberben életében először pattant be stock-car autó volánja mögé az SRL Pro Late Model kaliforniai, Kern County Raceway Parkban rendezett fordulóján.
Tavaly januárban pedig már részt vehetett a szezon előtti, Daytona International Speedwayre kiírt tesztén is.
Szponzorai azonban a legutolsó pillanatban a COVID-krízisre hivatkozva kihátráltak mögüle, így a tervezett éles bemutatkozása kútba is esett.
Mostanra viszont összeállt felette a szerencsés csillagzat és az ARCA február 18-ai, daytonai szezonnyitóján már ő is a mezőny tagjaként iramodhat neki a zöld zászlónak.