F1: A csapatok már szabályt változtatnának a „trükköző és nyomulós” Andrettiék miatt

F1: A csapatok már szabályt változtatnának a “trükköző és nyomulós” Andrettiék miatt

F1: A csapatok már szabályt változtatnának a “trükköző és nyomulós” Andrettiék miatt


Múlt héten jelentette be hivatalosan az Andretti Global, hogy partnerségre lépett a General Motorsszal és immár közösen pályáznak a Forma-1-ben való csapatindítás jogáért.

Michael Andretti akkor úgy fogalmazott, 1000%-ig biztos abban, hogy ezen kapcsolat révén meg fogják kapni a zöld jelzést.

Az érkezésüket kezdettől fogva ellenző F1-es gárdákat azonban ez a fejlemény nem hatotta meg. Sőt.

Ennek kapcsán az FIA elnöke, Mohammed bin Szulajm a közösségi médiában ki is fejezte megdöbbenését, mondván támogatni kell a belépés iránt érdeklődő olyan globális gyártókat, mint a GM, valamint az Andrettiékhez hasonló vérbeli versenyzőket. Az üzletember hozzátette, a folyamatosan növekedő piacról érkező csapatok sokszínűvé teszik a mezőnyt, egyúttal pedig még vonzóbbá Forma-1-et.

Ahogyan arról az USAracing is beszámolt, a rajtrácson lévő alakulatok azonban többek közt pont Andrettiék gyári támogatásának realitását kérdőjelezik meg.

A Reuters szerint ugyanis azt valószínűsítik, hogy igazából csak használnák a GM alá tartozó Cadillac nevét, valódi gyári összefonódás viszont nincs mögötte.

A hírügynökség legfrissebb értesülései alapján pedig a csapatok olyannyira berágtak Andrettiék trükközése miatt, hogy már teljes mértékben betiltanák az ehhez hasonló átnevezéseket.

Az F1-es mezőnyt az „átmárkázás” mellett továbbra is a mocskos anyagiak aggasztják.

Keveslik a 200 millió dolláros belépési díj összegét, érvként pedig az amerikai franchise-alapú sportokat hozzák fel, ahol 600-700 millió dollárba is kerülhet egy hely a mezőnyben.

A Forma-1 ázsiója az utóbbi években meredeken emelkedett és egyáltalán nem biztosak abban, hogy a trükköző és rendkívül hangos Andrettiék elég értéket tudnának hozzátenni a világbajnoksághoz.

Ezt a nyomulós magatartást hozta fel példaként még a nyár folyamán az F1-vezér Stefano Domenicali is:

“Meg kell érteni, hogy nem csak azok szeretnének belépni, akiknek a legnagyobb a hangjuk. Andretti rendkívül hangos a kérése kapcsán, ugyanakkor vannak mások is, akik ugyanazt teszik, mint ők, csak eltérő módon. Tehát a kiértékelés nem kizárólag Andrettiékre vonatkozik, hanem a többiekre is, akik tisztelik a csendet és megpróbálnak még produktívabbak lenni úgy, hogy tudomásul veszik az általunk meghatározott protokollt. Mindig is mondtam, a probléma nem az, hogy több csapatunk lehet. Van viszont egy protokoll, amihez mindenkinek tartania kell magát, beleértve Andrettit is.”

Andrettiék az elmúlt egy évben folyamatosan a médiában szerepeltek F1-es projektjük kapcsán, az ellenállást látva pedig Michael nem volt rest „sznob, európai klubnak” nevezni a szériát.

A májusi Miami Nagydíj során például végigjárta a paddockot, hogy aláírásgyűjtéssel szerezzen támogatókat a projektjéhez. A hírek szerint viszont csak ketten álltak mellé a McLaren első embere, Zak Brown, valamint az Alpine vezérigazgatója, Laurent Rossi személyében.

Az ő pozitív hozzáállásuk lényegében várható is volt.

Brown és Andretti üzleti partnereknek számítanak, miután a Supercarsban és az Extreme E-ben közös csapatot visznek.

Az pedig már korábban kiderült, hogy az Andretti Global a Renault-val folytatott megbeszéléseket a motorok kapcsán, így Rossi támogatása is evidensnek számított.

A helyzet viszont mára ezen a fronton is változott.

A The Race ugyanis arról számolt be, hogy már csak az Alpine van Andretti mellett.

Ez pedig azt jelenti, hogy Brown is átállt a többi alakulat oldalára.