Sajtó: A Forma-1 szerint Andrettiék mögött valójában nincs is gyári háttér
Mohammed bin Szulajm a minap őszinte meglepetését fejezte ki azt illetően, hogy mekkora ellenállás övezi az Andretti Global Forma-1-es nevezését még azután is, hogy bejelentették a General Motorsszal kötött partnerségüket.
Az amerikaiak csatlakozását a világbajnoki sorozat mezőnyéhez kezdettől fogva nem támogatják a már meglévő csapatok.
A GM-mel való megállapodás hivatalossá tétele után pedig rögtön közölték is, hogy az FIA jóváhagyása még nem elegendő a rajtrács bővítéséhez, ahhoz ugyanis az F1 saját zöld jelzése is szükséges.
A Reuters az egyik meg nem nevezett gárda magas pozícióban lévő tagjára hivatkozva most arról számolt be, hogy a csapatok erőteljes többsége továbbra sem támogatja a mezőny kiterjesztését, valamint a bevételek arányának ezáltal történő csökkenését.
Az F1 korábban kijelentette, hogy a privát alakulatok helyett inkább a nagy gyártókhoz kötődőeket preferálnák.
Andrettiék ennek a GM-mel való frigyük révén eleget is tettek. A széria azonban a hírügynökség értesülései szerint nem hisz nekik.
Az F1 azt gyanítja, hogy az amerikaiak csak használnák a Cadillac márkajelzését, komplett gyári háttér azonban nem áll mögöttük.
Emellett a 200 millió dolláros belépési díj sem kompenzálja már kellőképpen a többieket.
Andrettiék eredetileg 2024-et célozták meg debütáló szezonjukként, de erre momentán nincs reális esély.
A Szulajm által nemrég bejelentett, új érdeklődőkre vonatkozó procedúra hosszú hónapokat vesz igénybe, a Reuters információi szerint pedig az indulási engedélyt kapó csapat, vagy csapatok 2026-nál hamarabb nem mutatkozhatnának be.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough