Már saját alkalmazottai is perrel fenyegetik az IndyCar új játékát készítő Motorsport Gamest
Karácsony előtt robbant a bomba, miszerint az IndyCar nem hosszabbítja meg az iRacing licencjogait.
Ennek oka az volt, hogy a Penske Entertainment vadonatúj videójátékát egy másik vállalat, név szerint a Motorsport Games készíti.
Az MSG háza tájáról azonban az utóbbi időszakban meglehetősen vészjósló hírek érkeztek. Többek között komoly mértékben csökkentek az eladásaik, tartozásokat halmoztak fel, a befektetők csalással vádolták meg őket, mindennek révén pedig jelentősen bezuhantak a részvényeik is.
2022 harmadik negyedévében 7.5 millió dollár veszteséget könyveltek el, míg a bevételük csak 1.2 millió volt.
A problémák következtében októbereben az igazgatótanács jelentős része le is mondott.
Mindez azonban nem akadályozta meg Roger Penske-éket abban, hogy hátat fordítsanak a világ egyik legnépszerűbb platformját képező iRacingnek, amelynek még a NASCAR is rendületlenül tagja maradt annak ellenére, hogy az ő játékukat is az MSG jegyzi.
Eközben a cég mélyrepülése még nagyobb fokozatra kapcsolt, miután a cég fejlesztői már perrel fenyegetőznek a hónapok óta elmaradt munkabérük miatt.
Az Insider Gaming értesülései szerint körülbelül harminc, a NASCAR játékán dolgozó orosz alkalmazottat legalább három hónapja nem fizettek ki. Ezen szakemberek ultimátum elé is állították az MSG-t: ha január 25-ig nem kapják meg maradéktalanul a pénzüket, akkor bírósághoz fordulnak.
A helyzet októberre vezethető vissza, amikor az MSG bejelentette, a háború miatt már nem tudják fizetni őket, a moszkvai irodájukat pedig bezárták.
Cserébe felajánlották nekik, hogy az új Grúziában lévő kirendeltségükben folytathatják a munkát. A költözést viszont a dolgozóknak kellett volna teljes mértékben megoldani, miután a cég semmiféle kompenzációt nem adott számukra.
Emellett arra is kényszerítették őket, hogy beleegyezzenek munkaszerződésük felmondásába.
Az áttelepülést vállalóknak vadonatúj kontraktust kellett alárniuk, ami többek között 20%-os bércsökkentést is tartalmazott.
A vállalat egyelőre nem szólalt meg a fentiek kapcsán, annyi azonban bizonyos, hogy nem csak az Oroszországban maradt – most már ex – dolgozóiknak tartoznak, de a Grúziába költözöttek sem kapták még meg maradéktalanul a pénzüket.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough