Álljon meg a menet! – A Forma-1 rögtön reagált az Andretti-Cadillac házasságra
Csütörtök este robbant a bomba, miszerint az Andretti Global szövetségre lép a General Motorssszal tervezett Forma-1-es programjuk kapcsán.
A partnerség a Cadillac márka égisze alatt valósulhat meg.
A hír legjelentősebb része viszont az, hogy a frigy révén Andrettiék immár egy nagy gyártó támogatását tudhatják maguk mögött. A nevezésüket eddig ellenző F1-es csapatok többsége számára ugyanis eddig az volt az egyik ellenérv, hogy a privát gárdák nem hoznak elég értéket a sorozatba.
A legendás család érkezését ráadásul maga a világbajnoki sorozat vezetése sem támogatta. Stefano Domenicali nyáron egyenesen kijelentette, hogy az állandó médiajlenelétük és vádaskodásuk (lásd:: Michael Andretti nem volt rest egyenesen sznob európai klubnak nevezni az F1-et) helyett jobban járnának, ha a többi érdeklődőhöz hasonlóan inkább csendben követnék a hivatalos protokollt.
A nevezésük labdája már bő egy éve pattog az FIA térfelén.
A szövetség elnöke, Mohammed bin Szulajm azonban néhány nappal ezelőtt hivatalosan bejelentette, vadonatúj procedúrát kíván életbe léptetni, aminek célja, hogy kivizsgálják és értékeljék a belépéssel kacérkodó új csapatokat.
A mostani bejelentést Szulajm is örömmel fogadta és Twitteren közölte, hogy alig várja a tárgyalások megkezdését.
I welcome the news of the @Cadillac and @FollowAndretti partnership and the @FIA looks forward to further discussions on the FIA @F1 World Championship Expressions of Interest process pic.twitter.com/LQgbYDW0qM
— Mohammed Ben Sulayem (@Ben_Sulayem) January 5, 2023
A Cadillac-frigy napvilágra kerülése után alig pár órával a Forma-1 rögtön kiadott egy sajtóközleményt.
Bár Andrettiéket konkrétan nem nevezték meg, az időzítés miatt azonban minden kétséget kizáróan ők az elsődleges címzettek.
Ebben nem is annyira burkoltan tudatták velük, hiába adná meg nekik a zöld jelzést az FIA, ahhoz, hogy ténylegesen a mezőnyben lehessenek a Forma-1 jóváhagyása is szükséges.
„Jelenleg nagy érdeklődés mutatkozik az F1 iránt és számos olyan tárgyalás zajlik, amelyek nyilvánosak. Mindannyain biztosítani szeretnénk, hogy a világbajnokság hiteles és stabil marad. Bármely, belépni szándékozó csapat kérelmét aszerint értékeljük, hogy megfelelnek-e ezeknek a céloknak.
Minden egyes nevezési kérelemhez az F1 és az FIA beleegyezése szükséges.”
Andrettiék eredetileg 2024-et célozták meg, az új General Motors kapcsolat révén azonban már sokkal életszerűbbnek tűnik számukra a 2026-os szezon, amikor életbe lépnek az új motorszabályok.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough