F1: Mario elárulta, melyik két pilótának szánja az Andretti Global üléseit
Már bő egy év eltelt azóta, hogy az Andretti-család beadta nevezési kérelmét a 2024-es Forma-1-es szezonra.
Az Andretti Global csatlakozását azonban elképesztő mértékű ellenállás övezi a rajtrácson lévő csapatok többsége részéről, legfőképpen a bevételek elosztása miatt.
A legendás família finoman szólva sem fogadta jól a huzavonát, aminek egy pontján Michael Andretti egyenesen egy elitista, sznob európai klubnak nevezte az F1-et.
A helyzet ellenére viszont rendületlenül bíznak abban, hogy megkapják a vágyott engedélyt az FIA-tól és többször is leszögezték, az égvilágon minden feltételnek megfelelnek.
Andrettiék nemrég kezdték meg vadonatúj főhadiszállásuk kiépítését, amelynek 200 millió dolláros költségvetése egzakt megegyezik az F1-es belépési díjjal.
Emellett pedig bevásárolták magukat az IMSA WeatherTech SportsCar Championship topcsapatába, a Wayne Taylor Racingbe is.
Az új projekt semmiféle hatással nincs a már meglévő (IndyCar, Indy NXT, Supercars, Extreme E, Formula E) alakulataikra.
A hírek szerint a hatalmas költekezés mögött egy igazán gigantikus partner áll, amiről ebben a cikkben lehet bővebben olvasni:
Bár az F1-es program továbbra sincs jóváhagyva az FIA részéről, Mario Andrettinek azonban máris megvan álmai pilótafelállása.
„Még mindig válaszra várunk” – mondta a SoyMotornak az élő legenda.
„Ha 2024-ben nem lehetünk ott a mezőnyben, akkor természetesen 2025-re fogunk összpontosítani, de nagyon keményen dolgozunk azon, hogy már ’24-ben megvalósulhasson.
Az egyik versenyzők 99%, hogy Colton Herta lenne. Ugyanakkor mindenképpen szükség van mellé egy tapasztalt pilótára is.”
Ekkor adta magát a kérdés, hogy Fernando Alonsóról lenne-e szó, aki 2017-ben pont Andrettiékkel ejtette meg Indy 500-as debütálását, egy évvel később pedig a Barber Motorsports Parkban tesztelte a csapat roadra felkészített Dallara-Hondáját is.
„Fernando tapasztalta felbecsülhetetlen és óriási dolog lenne számunkra, ha nekünk vezetne. Szóval, meglátjuk. Szerintem továbbra is versenyezni akar és még mindig teljesítőképessége csúcsán van.
Egy újonc és egy tapasztalt pilóta kiteljesítené a csapatot. Jelenleg is erről beszélgetünk, mert ez a terv része. A fő cél, hogy legyen egy veterán versenyzőnk és egy új tehetségünk, akik közül legalább az egyik amerikai.”
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough