A kiábrándító ok, amiért az IndyCar nem tért vissza a COTA-ra
Az IndyCar mezőnye 2019-ben mutatkozott be a Circuit of the Americason, az eredeti tervek szerint pedig a pálya a következő idényben is a naptár része lett volna.
Jött azonban a pandémia, aminek következtében ezt a versenyt is törölni kellett.
A széria azóta sem tért vissza az austini roadra, helyét pedig 2021-től a NASCAR vette át.
A COTA promótere, Bobby Epstein a Forbesnak adott exkluzív interjújában pedig nyomatékosan közölte, egyhamar nem is fogjuk látni itt az IndyCar autóit.
„Örömmel dolgoznánk együtt a jövőben az IndyCarral” – szögezte le az üzletember.
„Az egyik dolog viszont az, hogy a létesítmény hatalmas, ezért nagyon drága kitárni a kapukat. Nem csak arról van szó, hogy megnyitunk egy lelátót és az emberek már jöhetnek is. Logisztikai szempontból minden valószínűség szerint az egyik legköltségesebb pálya vagyunk.
Ebből adódóan minden attól függ, hogy mekkora az érdeklődés és az IndyCar el tud-e adni elegendő jegyet.”
A NASCAR rögtön első évében, a monszunszerű eső ellenére is közel 60.000 nézőt vonzott a futam napján, míg a Forma-1 egész hétvégét felölelő nézőszáma a 2012-es 100.000-ről – a Drive to Survive effekt révén – már 440.000-re duzzadt.
Az IndyCar viszont alig 35.000 embert tudott a pályára csábítani.
„Én óriási IndyCar-rajongó vagyok” – folytatta Epstein.
„Nagyon szeretném, ha visszatérnének. Ehhez viszont megfelelő számokat kell felmutatniuk.”
Az IndyCart az utóbbi években számos kritika érte arra vonatkozóan, hogy irreálisan magas versenyrendezési díjakat kérnek a pályáktól. A NASCAR-ral ellentétben ráadásul a létesítmények itt nem részesülnek a széria bevételeiből, így számukra az egyetlen pénzszerzési forrásnak a jegyek eladása számít.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough