NASCAR: Újabb viharfelhők gyülekeznek a Joe Gibbs Racing felett?

A Joe Gibbs Racing a 2022-es NASCAR-szezon végén búcsúzott el a Mars Inc-től, ami hosszú időn át volt a gárda 18-as számú, Kyle Busch által vezetett Toyotájának főszponzora.
A vállalat azzal indokolta döntését, hogy a gazdasági helyzet miatt kénytelen átcsoportosítani költségvetését.
Bár a csapat állítása szerint igyekezett utódot találni a 18-ashoz, végül nem jártak sikerrel, aminek következtében a kétszeres bajnok versenyző is távozott és jövőre már a Richard Childress Racing kötelékében folytatja Cup-karrierjét.
A JGR negyedik – immár 54-es számmal jelölt – autóját végül a regnáló Xfinity-bajnok Ty Gibbs kapja meg, akinek szponzorait egyelőre nem jelentették be hivatalosan, de várhatóan viszi magával eddigi támogatóit a Monster Energyt és az Interstate Batteriest.
A gárdának azonban a legfrissebb hírek tükrében lehet, hogy ismét aggódnia kell.
Denny Hamlin 2005-ben debütált a Cupban és azóta is, megszakítás nélkül vezeti a 11-es Toyotát a FedEx hathatós segítségével.
A szállítmányozási vállalat szeptemberben jelentette be első jelentős „önmegszorító” csomagját, miután a globálisan tapasztalható válság miatt jelentősen visszaestek a bevételeik.
Akkor még „csak” néhány bezárt irodáról, valamint néhány repülőgép leparkoltatásáról volt szó.
A helyzet azonban csak rosszabbodott, így további 1 milliárd dollárral kénytelen megnyirbálni kiadásaikat.
Pontnosan nem tudni, hogy ez milyen területekre lesz hatással, a Mars Inc-ból kiindulva viszont nem elképzelhetetlen az a forgatókönyv, hogy a helyzetet a sportszponzoráció is megsínyli.
Hamlinnek és a FedExnek jelenleg érvényben lévő szerződése egyaránt 2023 végéig szól a JGR-rel.

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough