Sokk: Az IndyCar kihúzza a talajt az iRacing közössége alól

Sokk: Az IndyCar kihúzza a talajt az iRacing közössége alól
credit: iRacing



Kollektív megdöbbenést váltott ki a rajongók körében a hír, miszerint az IndyCar januártól már nem lesz az iRacing része.

Ennek értelmében a platform innentől semmilyen formában sem használhatja nyilvánosan a szériával kapcsolatos logókat, elnevezéseket, szlogeneket és számos más, hozzá kapcsolódó dolgot.

A döntés nem csak a játékosokat, de magát az iRacinget is váratlanul érte.

“A jelenlegi licencünk 2022. december 31-én lejár az IndyCarral” – erősítette meg az iRacing egyik producere, Greg West.

“Az IndyCar exkluzív szerződést írt alá egy másik fejlesztővel, ami január elsején lép életbe. Bár még mindig dolgozunk a licencünk megújításán, ugyanakkor már tisztán látszik, hogy komoly változások fognak életbe lépni arra vonatkozóan, hogy miként leszünk képesek megjeleníteni az IndyCart az iRacingen belül.

A legjelentősebb, hogy többé már nem rendezhetünk hivatalos IndyCar bajnokságot és nem lesz iRacing Indy 500 sem. Azt is látni fogjátok, hogy eltávolítjuk az IndyCar logóját az oldalainkról.



Terveink szerint továbbra is támogatjuk a Dallara-versenyautókat (IR18, DW12 és Dallara IR-05). Nem lesz változás az IndyCaron kívül eső szériák (NASCAR, IMSA, stb.) Indianapolis Motor Speedwayre kiírt futamait tekintve sem.

A pontos részleteket azonban nem tudjuk egészen addig, amíg az új licencszerződés véglegesítére nem kerül, így további változások lehetnek.”

A platform már tájékoztatta a streamereket arról, hogy januártól nem engedélyezett számukra olyan versenyek közvetítése, amelyeken a fentebb említett három Dallara-gép valamelyikét használják.

A várakozások szerint ráadásul az IndyCar versenypályáinak jelentős része is kikerül az iRacing naptáraiból.

A széria új partnere a Motorsport Games lesz.

“Értetlenül állok az IndyCar döntése előtt, miszerint nem folytatják tovább évtizedes partnerségüket az iRacinggel” – írta Twitteren Dale Earnhardt Jr., aki többek között a platform igazgatója is.

“Ez egy hatalmas csapás a közösség számára azok után, amit a két brand közösen elért, beleértve az elmúlt pár, kihívásokkal teli évet…”

A rajongók már sokkal keményebben fogalmaztak:



“Kedves IndyCar, pontosan így kell elveszíteni a rajongókat. Az a rengeteg idő, amit belefektettünk a Lionheart Seriesbe és minden más, amiből az iRacing IndyCar-közössége kivette a részét…. Nagyon rosszul viszonyultok a rajongókhoz. Szégyelljétek magatokat.”

Volt, aki nemes egyszerűséggel csak gúnyolódott:




A közösségi médiában reklamáló rajongók egyetértenek abban, hogy az IndyCar maga alatt vágja a fát:

“Ennek a sportnak nagy nyilvánosságra van szüksége, nem erre. Mindegy, hogy szereted-e, vagy sem az iRacinget, az IndyCar jelenlétének visszaszorítása a szimulátoros közösségben pont az ellentéte annak, mint aminek történnie kellene. Egy olyan világban, ahol a NASCAR-nak hivatalos játéka és iRacing-bajnoksága van, egyszerűen nincs mentség erre.”

“Rendkívül kiábrándító hír. Én magam úgy kerültem kapcsolatba az IndyCarral, hogy elkezdtem versenyezni iRacingen. Ez egy óriási visszalépés a szériának, noha létfontosságú lenne számukra, hogy még elérhetőbbek legyenek a rajongók számára, ha tényleg növekedni akarnak.”

“Hatalmas veszteség. Tizenhárom évnyi iRacing Indy 500 és egy lelkes közösség kiépítése után egyetlen tollvonással tönkreteszik az egészet.”

Voltak, akik azt nehezményezték, hogy az IndyCar azzal a Motorsport Gamesszel létesít partnerséget, amely az utóbbi időszakban masszív mélyrepülésnek indult és októberben már az igazgatótanács jelentős része le is mondott.

Ráadásul még a két platform közti összeférhetetlenséggel sem lehetne magyarázni a döntést.

A NASCAR játékát például évek óta az MS Games adja ki, ennek ellenére viszont probléma nélkül mennek versenyek az iRacing szervezésében is.

“És a lúzerség továbbra is csak ömlik az IndyCarból” – jelentette ki egy játékos Twitteren.

Aláírni egy kizárólagos szerződést a Motorsport Gamesszel (ami 60 millió dollár veszteséget könyvelt el csak az elmúlt két évben) annak az iRacingnek a kárára, amely a köztudatban tartotta őket a pandémia során… Képes még egyáltalán ez a széria jó döntéseket hozni?”

“Hé, IndyCar! Mennyire hülyék vagytok ti, srácok? Azonnal kirúgnám a licencekért felelős embereteket, mert nyilvánvalóan nulla fogalma van arról, hogy mi zajlik a Motorsport Gamesnél. Az iRacing évről évre népszerűbb, míg az MS haldoklik. Csináljátok már jobban!

“Alig várom, hogy a Motorsport Games kiadja az exkluzív IndyCar-játékát! Olyan jó lesz, mint a NASCAR Ignition. Mármint egy komplett szemét. Dobni az iRacinget totális baromság…és még azt mondják, hogy fejlesztik a marketinget…”

Jelen bejelentés különösen érdekes annak tükrében, hogy az IndyCar nemrég erősítette meg, minden eddiginél nagyobb hangsúlyt fog fektetni a promócióra.



Nem csak a költségvetést emelik meg, de egyben tavasszal elindítják saját dokusorozatukat is, az Indianapolis 500-ra történő felkészülést valós időben bemutató 100 Days to Indyt.

A show a Penske Entertainment, a CW, a Nexstar Media Group és a VICE Media koproduckiójában valósul meg.

Utóbbi vállalat kapcsán azonban szintén nem jó hírek láttak napvilágot.

A Wall Street Journal értesülései szerint a VICE mintegy 100 millió dollárral kevesebb bevételre tett szert a vártál és számos partnerének hónapok óta tartozik, méghozzá jelentős összeggel.



UPDATE: Reagált a Penske Entertainment

“Az iRacing továbbra is értékes platformot fog biztosítani a játékosok közössége számára az IndyCarhoz” – áll a hivatalos sajtóközleményben.

“Bár a közeljövőben lesznek változások a jelenlétünket illetően, a mostani autónk továbbra is részese marad az iRacingneknek a pályákon, beleértve az Indianapolis Motor Speedwayt is. Stratégiánk kidolgozása során fontos volt számunkra, hogy a rajongók hozzáférhessenek a versenyeinkhez a kedvenc felületeiken keresztül.

Emellett abban is biztosak vagyunk, hogy a Motorsport Gamesszel való partnerségünk egy magával ragadó, valósághű és élvezetes élményt fog eredményezni. Végső soron 2023 az első IndyCar-központú videójátékot fogja elhozni közel egy évtized után, miközben jelenlétünket továbbra is fenntartjuk az iRacingben és azon túl is.”

Nem áll szándékunkban kijavítani a közleményt, de az eddigi utolsó, licencelt Indy-játék 2004-ben jelent meg, tehát több az, mint egy évtized.

A RACER információi szerint ráadásul egyáltalán nem annyira megnyugtató a széria magyarázata az iRacing tábora számára.

A platform azon bajnoksága, amely a Dallara IR18-at használta máris kivette menetrendjéből Gatewayt és Iowát, mivel Penske-ék korlátozzák az aktuális IndyCar-naptárban lévő pályákhoz való hozzáférésüket.

Az IMS valóban a játékosok rendelkezésére áll az IR18-nel, az eddig hivatalosnak minősített iRacing Indy 500-ra – ami a platform egyik legnagyobb eseménye volt – viszont már keresztet vethetnek.

A privát szervezésű szériákban továbbra is használhatják az IC autóit, de ez lényegében semmit sem jelent, hiszen ezeket a futamokat szigorúan tilos lesz streamelni.







Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy