Ez lesz a legnagyobb különbség a Drive to Survive és az IndyCar saját dokusorozata között

Ebben fog eltérni az IndyCar dokusorozata a Drive to Survive-tól



Immár hivatalosnak tekinthető, hogy 2023-ban elstartol az IndyCar saját dokusorozata.

A ‘100 Days to Indy’, vagyis ‘100 nap Indy-ig’ című show a Penske Entertainment, a Vice, a CW és a Nexstar Media Group koproduckiójában valósul meg.

A projekt már két éve terítéken volt a széria számára. Ezidő alatt számtalan ötlet merült fel, beleértve a Drive to Survive-hoz hasonló, teljes szezont felölelő történetvonalat is.

A befutó azonban egy, a Forma-1 amerikai népszerűségét az egekbe repítő show-tól eltérő formátum lett.

A Netflix minden egyes évben, közvetlenül az F1-es idény kezdete előtt adja ki a DtS előző szezont felölelő évadát.



Ezzel szemben viszont a tavasszal debütáló, hatrészes 100 Days szinte valós időben fogja követni a májusi Indianapolis 500-ra készülő csapatok és versenyzők mindennapjait.

„Bele akartunk csapni a sűrűjébe, a lehető legszorosabb időbeli közelséggel bemutatni az eseményeket” – nyilatkozta a Sports Business Journalnak a Penske Entertainment (PE) alelnöke, Jonathan Gibson.

„Ez volt prioritás számunkra. Emellett a lehetőség, hogy elérjük a fiatalabb korosztályt szintén kiemelten fontos.”



Az IndyCar rajongótáborának elöregedése komoly problémát jelent kereskedelmi szempontokból.

A RACER adatai szerint a televíziós/streaming nézettséget tekintve 43.6%-ot tettek ki a 65 éven felettiek, míg az 55-65 esztendős korosztály 24.7%-ban képviseltette magát.

A 44 éven aluliak pedig mindössze 16.4%-át képezték a képernyők előtt ülőknek.

Ezzel szemben az F1-nek a DtS révén sikerült megfognia a fiatalokat is, ami marketing tekintetében rendkívül fontos.

„[A CW és a Vice] elképesztően erőteljes médiapartnerek” – mondta a PE vezérigazgatója, Mark Miles.

„Ráadásul globális elérést biztosítanak. A Nexstar elnöke megmondta a versenyzőinknek, hogy bárhol nézhetik majd őket a világon, ahol van internet. Az USA-ban először főműsoridőben lesznek láthatóak az epizódok a CW-n, ami szinte az összes amerikai háztartásban elérhető. A főműsoridő pedig az ami, a legnagyobb közönséget kínálja. Utána pedig felkerül a CW applikációjára és az emberek innentől bárhol streamelhetik.”

Ezen kívül a 100 Days a Vice amerkai és nemzetközi platformjain is hozzáférhetővé válik.

A sorozat azonban csak egy része Penske-ék vadonatúj marketing-stratégiájának, amelynek költségvetését drasztikusan megnövelték.

Ez egy létfontosságú válasz az elmúlt években feléjük megfogalmazott kritikákra, melyek szerint a rendkívül jó versenyeket és érdekes személyiségeket felvonultató IndyCar nézettsége azért annyira alacsony, mert a PE szinte semmilyen erőfeszítést sem tett a promóció érdekében.

Miles és Gibson pár nappal ezelőtt külön mítingre is hívta a versenyzőket, hogy megvitassák a 100 Daysre vonatkozó ötleteket.

Köztük volt Romain Grosjean is, aki korábbi F1-es pilótaként maga is szerepelt a DtS-ben.

Az andrettis elégedetten távozott a megbeszélésről.

„Az IndyCar szépsége az, hogy ilyen kapcsolat van a versenyzők, a széria és a tulajdonosok között” – mondta a francia az SBJ-nek.

„A pilóták látják, hogy mennyire megnövekedett az érdeklődés a motorsport iránt az F1 erősödésének és a Netflix-sorozatnak hála. Amikor utazom, rengetegen felismernek az F1-es időszakom miatt, szóval tényleg hatalmas az emberek étvágya a sportunk iránt itt [az USA-ban].

Feltesszük a kérdést, miként tudnánk mi is egy szeletet kapni ebből a tortából? A tőlünk telhető legjobbat nyújtva.”









Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy