F1: Andrettiék megmutatták, hogy nekik egyáltalán nem számít a pénz
Még augusztusban jelentette be az Andretti Global vadonatúj főhadiszállásának terveit.
Az indianai Fishersben lévő, 53.419 négyzetméteres komplexumban valamennyi versenycsapatuk helyet fog kapni az IndyCartól és Indy NXT-től kezdve az IMSA-n át egészen a Formula E-ig és az Extreme E-ig. Utóbbi két alakulatnak a globális ügyeit irányítják majd innen.
Ezeken itt kerül kialakításra az Andretti Technologies kutatási és fejlesztési részlege is.
A létesítmény 200 millió dollárból valósul meg, ami ironikus módon megegyezik a Forma-1-hez való csatlakozáshoz szükséges összeggel.
A főhadiszállást nem az F1-es projekt helyett eszközölik, hanem amellett és továbbra is maximális erőbedobással dolgoznak azon, hogy a lehető leghamarabb ott legyenek a világbajnoki sorozat rajtrácsán.
„Haladunk előre és rendkívül keményen dolgozunk” – nyilatkozta Michael Andretti december elején, a Jamie Chadwick leigazolásának apropóján tartott sajtótájékoztatón.
„Úgy vélem, nagyon jól haladtunk az utóbbi hónapokban és nem fogjuk feladni!”
Andrettiék F1-es törekvései már onnantól fogva kőkemény ellenállásba ütköztek, hogy év elején beadták nevezési kérelmüket a 2024-es szezonra.
A már meglévő csapatok azonban finoman szólva sincsenek lenyűgözve attól, hogy egy újabb istálló csatlakozhat hozzájuk. Rajtuk kívül pedig a vezetőség sem partnere a gárdának, mivel ők inkább nagy gyártókat szeretnének a rajtrácson látni új belépőként.
Andretti viszont – aki szerint az F1 egy sznob, európai klub – úgy véli, az Andretti Global minden ponton megfelel az FIA előírásainak, komoly szponzorokkal, befektetőkkel és alaposan kidolgozott rövid, valamint hosszú távú tervekkel.
Azt pedig, hogy mennyire komolyan is gondolják ezt hűen szimbolizálja a vállalat vadiúj főhadiszállása, aminek munkálatai december 6-án meg is kezdődtek egy ünnepélyes megnyitó keretein belül.
Az eseményen Andretti mellett tiszteletét tette Indiana állam kormányzója, Eric Holcomb és Fishers polgármestere, Scott Fadness is.
A komplexum várhatóan 2025-re készül el teljesen és 500 új munkahelyet teremt.
Azt pedig, hogy milyen jól megy Andettiéknek szintén szemlélteti Colton Herta új szerződése.
A 22 éves kaliforniai egészen 2027 végéig hosszabbított a gárdával, ezzel együtt az IndyCar mezőnyének magasan legjobban fizetett versenyzője lett. Olyannyira, hogy a bérezési lista második helyén álló pilóta is csak az ő fizetésének a felét keresi meg.
Thank you for your continued support. ? https://t.co/5EXjEXeSC2
— Andretti Autosport / #AllAndretti (@FollowAndretti) December 6, 2022
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough