BREAKING: Az IndyCar kukába dobta az új motorokat

Hatalmas várakozás előzte meg az IndyCar vadonatúj, 2.4 literesre növelt ikerturbós V6 motorjait.
Az erőforrásra vonatkozó terveket 2018-ban fedték fel, a hibrid-rendszerrel együtt pedig 2023-ra szánták a nagy debütálást.
Idén tavasszal azonban a projektet egy évvel eltolták.
A Penske Entertainment akkor a globális szállítmányozási láncban tapasztalt problémákkal okolta a halasztást.
Ennek ellenére több tesztet is rendeztek, október végén az IMS-en pedig már a komplett csomagot pályára vitték. A körözésen azonban ekkor már csak a Honda vett részt.
A versenygépek most kb. 700 lóerőt tudnak produkálni az épített és utcai pályákon, amit a push-to-pass által további 50-nel lehet megfejelni.
A széria reményei szerint azonban az új motorral és a hibrid-komponensekkel felvértezett autók 900 lóerőre lehettek volna képesek.
A ‘volna’ szó használata nem véletlen, hiszen az IndyCar váratlanul, teljes egészében kukázta a 2.4-es erőforrást.
A RACER értesülései szerint az IndyCar már meg is egyezett a Hondával és a Chevyvel azt illetően, hogy a jövőben is a jelenlegi, 2.2 literes motorral fognak menni.
A változás a hibrid-rendszert nem érinti és jelen állás szerint 2024-ben az bevezetésre fog kerülni.
Az IndyCar már hosszú ideje próbál új partnerekre lelni a meglévő kettő mellé.
Olyan márkákkal tárgyaltak, mint a Porsche, a Hyundai, vagy épp a Ferrari, de egyik sem vezetett eredményre.
A végső tőrdöfést pedig az vitte be, amikor az utolsó szalmaszálnak tartott Toyota is nemet mondott.
Ebből adódóan továbbra is a Honda és a Chevy látja el a mezőnyt motorokkal.
Ahhoz pedig, hogy az 2.4-essel is ugyanannyi csapatot tudjanak kiszolgálni, drasztikus mértékben emelni kényszerültek volna az árakat.
Ez pedig odáig vezetett volna, hogy akár komplett gárdák fordítanak hátat az IndyCarnak.
Ebből adódóan hozhatta meg a széria és a két gyártó azt a döntést, hogy a költségvetéssel inkább kizárólag csak a hibridre összpontosítanak.
A RACER úgy tudja, hogy a rendszert fejlesztő és gyártó MAHLE számos nehézséggel szembesült. Ez végül odáig vezetett, hogy a Honda és a Chevy egyaránt arra kérte az IndyCart, engedélyezzék számukra, hogy ők is dolgozhassanak a problémák megoldásán.
Ellenkező esetben fennált ugyanis a veszélye annak, hogy a folyamatos fennakadások miatt nem fognak tudni elegendő ERS-egységet prezentálni a csapatoknak.
A szaklap szerint a két gyártó közreműködésével módosított komponensek máris sikeres teszteken vannak túl.
Ez a beavatkozás azonban nem szerepelt egyik gyártó költségvetésében is.
A hibridizáció viszont prioritást élvez számukra, így a rendelkezésre álló anyagi forrásokat inkább erre csoportosították át, parkolópályára téve az új motort.

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough