Hasznaltlaptop.eu - Használt, minőségi, felújított laptopok, PC-k kedvező áron

NASCAR: Blöffölnek, vagy még inkább a vesztükbe rohannak a lázongó csapatok?

NASCAR: Blöffölnek, vagy még inkább a vesztükbe rohannak a lázongó csapatok?
credit: Jared C. Tilton/Getty/NASCAR Media

NASCAR: Blöffölnek, vagy még inkább a vesztükbe rohannak a lázongó csapatok?


Berágtak a NASCAR-csapatok és már nem csak beszélnek.

A szervezet rájuk nézve meglehetősen igazságtalan financiális modellje révén alig részesednek a bevételekből, aminek következtében a műkésük biztosítása a szponzoraikon múlik.

Ez a jelenség példa nélküli a profi sportban, lévén más ligákban busásan honorálják a gárdák részvételét.

A helyzetről a harminchat charteres alakulatot tömörítő Race Team Alliance októberben rántotta le a leplet egy, a NASCAR háta mögött szervezett sajtótájékoztatón.

Azt, hogy a szervezet ennek hatására sem hajlandó együttműködni velük jól példázzák a legfrissebb fejlemények.

Az RTA-be tartozó csapatok szövetsgre léptek a Wasserman nevű marketing-céggel és közösen már a saját szervezésű, tehát a NASCAR-t teljes egészében kihagyó amerikai és nemzetközi bemutatóversenyek lehetőségét vizsgálják.

Az érvényben lévő szabályok miatt erre csak a holtszezonban keríthetnek sort, ha viszont minden a terveik szerint alakul akkor már a 2023-as idényt követően megejthetik.

Ez a projekt előrevetíti az esetleges szakadás lehetőségét is.

A Cup-gárdák ugyanis már a fentebb említett sajtótájékoztatón sem zárták ki, hogy végső esetben akár a NASCAR-ból egy saját bajnokság kedvéért.

A nagy kérdés viszont az, hogy ezek a csapatok – amelyek állításuk szerint már egyáltalán nem termelnek profitot – honnan fognak ehhez kellő anyagi fedezetet találni?



Sőt, ne is szaladjuk ennyire előre.

Miként szándékoznak lebonyolítani egyáltalán magukat a bemutatófutamaikat?

Az egy dolog, hogy nem használhatják a NASCAR védjegyeit.

A sztori viszont ennél sokkal komplikáltabb.

A FOX felhívta a figyelmet arra, hogy magukat az autókat és a szervezethez köthető pályákat sem vehetik igénybe.

Emellett maguknak kell finanszírozni a komplett szervezést, logisztikát, utazást és minden más, az ilyen jellegű rendezvényekhez szükséges kiadást.

Utóbbiak közé tartozik a versenyzők és a többi csapattag bére is, akiknek szerződésében minden valószínűség szerint nem szerepelnek a NASCAR-tól totálisan független bemutatókon való részvételek.

Ezért extra pénzt kell fizetni nekik.

A szponzorok kérdése pedig egy külön kategóriát képez.

A csapatok már így is szinte térden csúszva szolgálják ki a számukra létfontosságú támogatókat, amelyek azonban – különösen a jelenlegi világgazdasági helyzetben – jobb esetben csökkentik az anyagi hozzájárulásukat, a legrosszabb forgatókönyv megvalósulása esetén pedig egyenesen távoznak a sportból.

Ebből adja magát a kérdés: hajlandóak lennének pénzelni egy, a NASCAR-hoz semmiképpen sem köthető eseménysorozatot?

Vagy ez az egész eleve halott ügy és csak a csapatok próbálnak így nyomást gyakorolni a szervezetre?

Ha viszont komolyan gondolják, akkor fennáll a veszélye annak, hogy még rosszabb helyzetbe hozzák magukat a NASCAR 2025-ben életbe lépő, vadonatúj médiacsomagjára – ezzel együtt pedig a bevételek elosztására – vonatkozó tárgyalások során.

Érdeklődve várjuk a további fejleményeket.