„Én is csak egy kib*szott ember vagyok” – Amikor Danica Patrick szemtől-szemben konfrontálódott az őt fújoló rajongókkal

“Én is csak egy kib*szott ember vagyok” – Amikor Danica Patrick szemtől-szemben konfrontálódott az őt fújoló rajongókkal



Karrierje során Danica Patrick a NASCAR-ban és az IndyCarban is egyaránt a legmegosztóbb figurának számított.

A mindként bajnokság legeredményesebb női versenyzőjének számító wisconsinit sokan imádták, legalább ennyien viszont még a pályák közelébe sem engedték volna.

Ez a kettősség a futamhétvégék során is megfigyelhető volt, lévén a helyszíni nézők egyszerre törtek ki üdvrivalgásban és hangos füttykoncertben valahányszor csak megjelent a pályán.

Utóbbiakból pedig a 2017-ben, a Cup Series Pocono Racewayen lebonyolított hétvégéjén elege lett.

A kvalifikációt követően készült felvételen a Stewart-Haas Racinget szolgált pilóta éppen a pit roadon sétált vissza csapata garázsa felé, amikor egy szurkoló autogram reményében megszólította.

A férfit egy biztonságis megállította, a versenyzőnő pedig elutasította a kérését.

Ezt követően több rajongó hangos fújolással és füttyszóval illette Patricket, amit természetesen ő maga is meghallott és váratlanul irányt változtatva egyenesen az elégedetlenkedők felé iramodott.

A jelenetet az egyik helyszínen tartózkodó élőben közvetítette Facebookon.

“Elég idős vagyok ahhoz, hogy ahelyett, hogy szó nélkül hagyjam a fújolást, inkább elmondjam nektek srácok, a tőlem telhető legjobbat csinálom” – közölte Patrick a szóban forgó nézőkhöz érve.

“Úgy értem, ha igazi rajongók vagytok, akkor tudjátok, hogy én nem csak…. az én munkám nem az, hogy autogramot adjak, értitek? A munkám, hogy vezessem az autót és elmondjam a csapatfőnöknek, mi is a helyzet. Nem értékelem a fújolást, ez fájdalmas érzés számomra. Én egy kib*szott ember vagyok, tudjátok, mit jelent ez? Én is ember vagyok, akinek vannak érzései.”

Ezután Danica még néhány szót váltott a szurkolókkal, majd elsétált.

Az alábbi videón már csak az eset végkifejlete látható, miután az eredeti FB-Live felvételt később törölték.



A szurkolókat megosztotta az eset, sokan Patricket tartották hibásnak, mondván a rajongótáborának köszönheti a szponzorait. A másik oldal szerint azonban mindennek – így a drukkerekkel való interakcióknak is – megvan a maga helye és ideje.

“Vicces” – kommentálta a történteket egy Jenna Parris nevű rajongó az időközben eltávolított, eredeti videó alatt.

“Én egyike voltam azoknak az embereknek, akik a charlotte-i verseny hetében együtt edzettek vele. Négy teljes órát töltött velünk, beszélgettünk, közös fotókat csináltunk, stb. A versenyzők nem tölthetik minden idejüket a pályán azzal, hogy autogramokat osztogatnak a rajongóknak.

[A videóról] úgy tűnt, hogy a kvalifikáció után készült, ami azt jelentette, hogy Danicának muszáj volt a csapatához sietnie megbeszélésre. Minden, amit a felvételen látok csak egy rakás felnőtt picsogása azért, mert egy másik felnőtt embertől nem kaptak aláírást. Szintén viccesnek találtam, hogy amikor átsétált [a fújolók] közé, akkor hirtelen már senkinek nem volt akkora bátorsága és nagy szája. Ha nem kedvelitek, akkor minek akarjátok az autogramját?

Ha én nem kedvelek egy pilótát, akkor az aláírásáért sem könyörgöm. Ahogyan ő is mondta, a versenyzők emberek, van munkájuk és ő éppen dolgozott. Ez csak egy aláírás. Nőjetek fel és viselkedjetek felnőttként, ne pedig egy hároméves gyerekként, aki épp nem kapta meg a cukorkáját.”

Danica felfokozott lelkiállapota nem csak a rajongók hozzáállásának volt köszönhető.

Ekkoriban már tudta, hogy eredménytelensége és szponzorproblémái miatt az SHR egy évvel a szerződése lejárta előtt elköszönhet tőle, ami végül meg is történt.

Az amerikai pályaversenyzés eddigi legsikeresebb hölgypilótája ősszel közölte, hogy 2018-ban még elindul a Daytona 500-on, majd visszatér az Indy 500-ra is. Ezután pedig végleg szögre akasztja sisakját.

A két ikonikus futamon való részvételére vonatkozó bejelentése abból a szempontból igencsak bátor volt, hogy ekkor még egyetlen csapattal sem volt kontraktusa.

Végül Daytonán a Premium Motorsports-cal indult, míg az Indianapolis 500-on hét év hiátus után az Ed Carpenter Racing jóvoltából tehette újra tiszteletét.

Sajnálatos módon mindkét versenyt baleset miatt idő előtt fel kellett adnia.

Indyben ráadásul pályafutása nyolc rajtjának legrosszabb eredményét könyvelhette így el, miután csak a harmincadikként rangsorolták.

Ezen kívül csak 2008-ban zárt az 500-at a top 10-en kívül, egy évvel később viszont egyéni legjobbját hozva harmadikként látta meg a kockás zászlót.