A név nem (teljesen) kötelez: A 8x-os bajnok Tony Schumacher nem tud balra kanyarodni – és jobbra sem

A név nem (teljesen) kötelez: A 8x-os bajnok Tony Schumacher nem tud sem balra, sem pedig jobbra kanyarodni
credit: NHRA Media



A dragsterek pilótái elképesztő, 500 km/h feletti tempó mellett vívnak alig pár másodperces párbajokat.

Ez a versenyzési forma a nyilvánvaló fizikai felkészültség mellett legfőképpen olyan reakcióidőt igényel, amivel csak a vadászpilóták büszkélkedhetnek.

A többi szakágtól gyökeresen eltérő feltételek ellenére az amerikai NHRA sztárjai közül többen is megmérették már magukat „klasszikus” pályaversenyeken és nem is vallottak szégyent.

A királykategória, vagyis a Top Fuel nyolcszoros bajnokának, Tony Schumachernek azonban ez meg sem fordul a fejében.

Világhírű névrokonával ellentétben az amerikai versenyző ugyanis saját bevallása szerint nem tud kanyarodni.

Ez pedig úgy derült ki, hogy a Forbes riportere nemes egyszerűséggel megkérte arra, mondjon valamit magáról, amit még soha sem osztott meg a sajtóval.



Schumacher pedig kendőzetlenül őszintén reagált:

„Hűha, ez egy nagyon jó kérdés. Had gondolkozzam… Szerintem borzasztó lennék a NASCAR-ban. Nem tudok sokáig koncentrálni. Egyszer vezettem Bristolon és rögtön az első kanyarban falnak mentem.

Úgy fest, hogy a kanyarokkal vannak gondjaim, teljesen mindegy, hogy balosról, vagy jobbosról van szó.

Én nem vagyok egy kanyarodós ember, csak egyenesben vagyok jó… De ott nagyon.”

Az NHRA egyébként már a soraiban tudhatott NASCAR Cup bajnokokat.

Richard Petty a hatvanas évek közepén kirobbant motorbotrány következtében ruccant át a dragsterek világába. Itteni karrierje azonban alig négy hónappal a debütálása után, tragikus körülmények között véget is ért.

Az atlantai Southeastern Dragwayen rendezett versenyén műszaki hiba következtében a nézők közé csapódott, egy nyolcéves kisfiú halálát okozva.

„Egész életemben, soha semmi nem viselt meg ennyire” – emlékezett vissza Petty önéletrajzi könyvében, a King Richard I-ban.

“Még csak gondolni sem tudok rá. A baleset után még egyszer megpróbáltam dragsterbe ülni, de a szívem egyszerűen máshol volt. Csak a fiú járt az eszemben, úgyhogy jobbnak láttam, ha kiszállok.”

A tragédiát okozó Barracudát Petty észak-karolinai birtokán ásták el, a versenyző szerint olyan mélyre, hogy soha többé, senki ne vessen rá egy pillantást sem.

A balesetről és magáról a NASCAR létét fenyegetett erőforrás-gate-ről ebben a cikkben lehet részletesen olvasni:



Petty után több, mint fél évszázaddal Kurt Busch próbálta ki magát a Pro Stock kategóriában, de az első – és egyben utolsó – futamán kikapott a későbbi ötszörös bajnok Erica Enderstől.

Idén októberben Tony Stewart pattant be a másodosztályú Top Alcohol mezőnyébe.

Az IndyCarban, a NASCAR-ban és a dirt-pályákon egyaránt csúcsra felért klasszis – akinek saját csapata van az NHRA-ben, Top Fuel pilótája pedig nem más, mint a felesége, Leah Pruett – rendkívül komolyan vette a dolgot.

Nem csak többszörös futamgyőztes oldalbordája tanácsait hallgatta meg, de még arra sem volt rest, hogy egy versenyzői iskolába is beiratkozzon.

Nagy bemutatkozása végül minden várakozást felülmúlt, hiszen egyenesen döntőbe jutott.

Itt végül 0.0002 másodperccel kapott ki szintén egy hölgytől, Madison Payne-től.







Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy