Hátulról beleszaladt a biztonsági autó, de még így is dominánsan győzött a 16 éves tehetség

Megszokhattuk már, hogy a versenyek olykor sárga zászló alatt sem nélkülözik az izgalmakat.
Láttunk példákat egymást megtorpedózó, vagy épp lerobbanó autókra, pályára befutó rajongókra és a helyi vadvilág megjelenésére is.
Amivel viszont Ryan Timms szombaton éjjel a Ventura Speedwayen szembesült, még a dirt-világban is ritkaságnak számít.
A 16 éves versenyző a pole-ból kezdhette meg a méltán híres Turkey Night Grand Prix sprint car-kategóriáját, majd a teljes 30 körös távot az élen töltve végül több, mint 2 másodperces előnyben ért célba a másodikként leintett Logan Calderwood előtt.
Az eredmény csak még inkább bravúros volt figyelembe véve, hogy egy ponton még az is kétségessé vált, egyáltalán be tudja-e fejezni a futamot.
A 21 körrel a leintés előtt belengetett sárga zászlós szakasz alatt ugyanis a pálya biztonsági csapatának egyik autója nemes egyszerűséggel ráfutott Timms sprint carjának jobb-hátsó kerekére.
Szerencsére nem keletkezett komoly kár, egy rövid szervizelés után pedig azt is megengedték neki, hogy megtartsa az első helyét.
Ez a döntés kisebb felháborodást okozott a rajongók körében, mivel a szabályok értelmében a verseny közbeni szereléseket automatikus hátrasorolással büntetik. Számos pilótát sújtottak már ezzel még akkor is, ha – Timmshez hasonlóan – önhibájukon kívül sérült meg a járművük.
A kétes versenyirányítási döntések már az egy héttel korábbi South Carolina 400-on is reflektorfénybe kerültek.
A nagy presztizsű late model viadalon szintén random döntötték el, hogy éppen kit zavarnak menet közben a mezőny végére. Ezt végül Mason Diaz elégelte meg, méghozzá igencsak látványos módon:


“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough