F1: Van egy versenyző, aki simán dobná a tartalékosi szerződését egy IndyCar-lehetőségért

Az általános tendencia az, hogy a pilóták inkább ácsorognak fülhallgatóval a fejükön egy Forma-1-es pálya mellett, mintsem lemondanának az utolsó utáni esélyükről is egy potenciális, éles versenyzői ülés kapcsán.
Teljesen mindegy, hogy fiatalokról, vagy hirtelen a mezőnyön kívül maradt veteránokról van szó.
Jó példa erre Daniel Ricciardo, akinek a világ szinte összes, magasan jegyzett szériájában ajánlottak ülést, ő mégis inkább a Red Bull harmadik számú pilótája lett, miközben maga sem tudja, kap-e valaha még esélyt futamon való részvételre.
Éppen ezért kuriózum Pietro Fittipaldi, aki a The Race-nek adott interjújában nyomatékosan kijelentette, bármikor elcserélné jelenlegi F1-es állását egy IndyCar-szerződésre.
A 26 éves brazil 2019 óta a Haas F1 Team teszt- és tartalékpilótája.
Eddig kétszer pattanhatott volán mögé pénteki szabadedzésen, szintén kétszer pedig versenyen is részt vehetett, miután a 2020-as idény végén ő helyettesítette a sérült Romain Grosjeant.
Munkájával a csapat meg van elégedve, ennek ellenére immár másodszor nem szavaztak neki biztalmat egy teljes munkaidős, éles pilótai kontraktust illetően. Günther Steinerék idén inkább Kevin Magnussent hívták vissza a kirúgott Nikita Mazepin helyére, míg jövőre a szintén menesztett Mick Schumacher utódjaként Nico Hülkenberget nevezték meg.
Fittipaldi számos, partvonalon lévő kollégájával ellentétben nem kerget hiú ábrándokat. Mindenképpen versenyezni akar, így folyamatosan nézelődik a folytatás kapcsán.
A European Le Mans Seriesben idén komplett idényt teljesített, emellett a Le Mans-i 24 óráson is indult pilóta radarján kiemelten szerepel a WEC, álmai netovábbja azonban az amerikai open-wheelbe való visszatérés.
„Nagyon szeretnék teljes szezont futni az IndyCarban” – nyilatkozta a szaklapnak Fittipaldi.
„Próbálkozunk, hogy összehozzuk. Nekem kell megteremtenem hozzá a szükséges anyagi hátteret, úgyhogy keressük a támogatókat, hogy ez megvalósuljon.
Tavaly sem jött össze financiálisan a komplett szezon. Van pár rendkívül versenyképes ülés a szériában, ahová nagyon szeretnék bejutni, de ehhez pénz kell, szóval elég küzdelmes a helyzet.”
Fittipaldi elárulta, hogy kapott néhány jó ajánlatot a WEC-ből. Ha ez tényleges szerződéssé materializálódik, akkor emellett is folytathatja programját a Haas-szal.
Abban az esetben viszont, ha mégis sikerülne nyélbe ütnie egy megállapodást az IndyCarban, akkor rögtön búcsút intene az amerikai F1-es alakulatnak.
„Ha teljes szezonban versenyezhetnék az IndyCarban, akkor lapoznék egyet a karrieremben és már maximálisan csak arra összpontosítanék. Ehhez azonban a komplett pénzügyi csomag kell, ami nagyon nehéz.”
Pietro 2018-ban, majd 2021-ben szerepelt a szériában részidős programot teljesítve a Dale Coyne Racinggel. Négy évvel ezelőtt az Indianapolis 500-ra is nevezték, a spái 6 órás időmérőjén elszenvedett lábtörése azonban keresztülhúzta ezen terveket.
Tavaly végre elrajtolhatott a legendás viadalon, amelyet a tizenharmadik pozícióból megkezdve végül a huszonötödikként fejezett be.
Eddigi kilenc IndyCar-bevetése során a legjobb eredményét 2018-ban, Portlandben hozta, ahol a kilencedikként intették le.

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough