Az IndyCar elnöke évi 20 futamot szeretne és már pártolja a nemzetközi terjeszkedést is

Az IndyCar elnöke évi 20 futamot tart optimálisnak és már pártolja a nemzetközi terjeszkedést is
Canapino az argentín közönség előtt (credit: Juncos Hollinger Racing)

Az IndyCar elnöke évi 20 futamot tart optimálisnak és már pártolja a nemzetközi terjeszkedést is


November elején a Juncos Hollinger Racing jóvoltából utcai parádéba illő bemutató-sorozatot tartott az IndyCar Argentínában.

A gárda társtulajdonosa, Ricardo Juncos célul tűzte ki, hogy hazájában is népszerűsíti a szériát egy jövőbeli verseny reményében.

Az általa szervezett esemény óriási sikerrel zárult és minden egyes nap ezrek nézték végig a túraautó-bajnok Agustin Canapino száguldozását a turné állomásain.

Az IndyCar elnökét, Jay Frye-t lenyűgözte a helyiek lelkesedése.

„Egy fantasztikus rendezvényt láttunk” – nyilatkozta a szakember a Motorsportnak.

„Együtt dolgoztuk ki Ricardóval, valamint a Chevrolet-val, hogy miként lehet ezt működőképessé tenni a logisztikától kezdve egészen a versenyzőig. Nyilvánvalóan tudtuk, milyen hosszú ideje és mennyire keményen is dolgozott [Juncos] ennek megvalósításán.

Nem tudtuk, hogy mire számíthatunk. Amit viszont végül láttunk, az mindent felülmúlt. Rengetegen látogattak ki és nagy volt az érdeklődés, amit mi határozotottan értékelünk.”



Frye leszögezte, hogy legalább annyira szeretne új helyszíneket a naptáraban látni, mint megszilárdítani a már meglévő pályákat.

„Az én személyes véleményem mindig is az volt, hogy évi húsz futam lenne az optimális. Mi most tizenhéten állunk. Nem lehet viszont csak azért hozzátenni hármat, hogy meglegyen ez a szám. Ezeknek egyben nagyszerű eseményeknek is kell lenniük.

Ott van Iowa, ami kiesett a naptárból, majd visszatért és egy hatalmas rendezvény lett belőle, ami elképesztő. Tehát ha mondjuk behoznánk egy újabb ovált, ezzel a fordulók számára tizennyolcra bővítve, akkor azt szeretnénk, ha az is ilyen nagy volumenű lenne.”

Az amerikai open-wheel szakág még a kilencvenes években hatalmas rajongótáborral bírt Mexikóban, az IndyCarnak pedig jelenleg van egy ottani pilótája is, a rendkívül népszerű Pato O’Ward személyében.

„Számos különböző dolgot vizsgálunk jelenleg is” -reagált Frye a nemzetközi terjeszkedésre vonatkozó kérdésre.

„Vannak megkereséseink Mexikóból és nyilván már ott vagyunk Kanadában. A lehető legjobban meg akarunk maradni észak-amerikai bajnokságnak, a világ azonban egyre kisebb.

A közösségi média és hasonlók révén már változott a helyzett a húsz évvel ezelőttiekhez képest. Szóval igen, határozottan vizsgáljuk a lehetőségeket.”