Twitter, Montoya és BK – Avagy miért nem telefonozhatnak a NASCAR-pilóták verseny közben?

A NASCAR leghíresebb tweetje, ami miatt kitilották a versenyautókból a telefonokat
credit: Brad Keselowski/Twitter



A 2012-es szezonban Brad Keselowski több módon is beírta magát a NASCAR történelmébe.

Megszerezte a bajnoki címet, utána ittas állapotban leadta a sportág egyik legikonikusabb interjúját, továbbá még a közösségi médiában is letette a névjegyét.

Az idényt elindító Daytona 500 sokak számára a motorsport világának talán legbizarrabb balesete révén maradt emlékezetes.

A futam vége előtt negyven körrel az eső miatt elrendelt sárga zászlós szakasz kezdetén Juan Pablo Montoya műszaki hiba miatt megcsúszott, majd konkrétan sikerült nagy sebességgel megtorpedóznia az aszfalt felszárítására hivatott Jet Dryert.

A repülőgép hajtóművel felszerelt jármű és az Earnhardt Ganassi Racing 42-es Chevy-jének találkozását hatalmas robbanás, majd tűz követte, miközben a jet dryeren lévő, közel 750 liter kerozin szökőkútként spriccelve gyújtotta fel a Daytona International Speedway ováljának érintett részét.

Az érkező Keselowski pedig nem volt rest és a volán mögött ülve előkapta a telefonját, lőtt egy képet, majd azon melegében ki is posztota Twitteren.





Ezzel ő lett a sportág történetnek első versenyzője, aki élőben tweetelt futam közben.

Akcióját a rajongók és a mainstream média egyaránt imádta, amiből a NASCAR is profitált extra hírverés formájában.

Kilenc hónappal később, a Phoenix Racewayen azonban fordult a kocka.

Keselowski ismét tweetelt az autójából, a NASCAR pedig csípőből 25.000 dolláros büntetéssel sújtotta.

A döntés többeket felháborított, köztük az élő legenda Richard Pettyvel.

“Képmutatónak tartom, különösen azután, ami Daytonán történt” – szögezte le az ESPN-nek a hétszeres bajnok.

“Az 500 után a NASCAR tartott egy nagy mítinget, ahol nagyszerűnek nevezték azt, amit Brad csinált és arra biztattak mindenki, hogy utánozzák őt, mert az ilyesmi jót tesz a sportnak marketing szempontból. Aztán egyszerre csak kijelentik, hogy mégis tilos. Úgy érzem, fogalmuk sincs arról, hogy mit jelent a következetesség.”

A szervezet szóvivője, Kerry Tharp így magyarázkodott:



“Akkor érzékeltük először a közösségi média erejét, amikor Brad tweetelt a Daytona 500-on. Ez az esemény nem csak a versenypályán, de azon kívül is érzékeltette hatását. Ennek láttán bátorítottuk a pilótáinkat arra, hogy legyenek aktívak ezeken a platformokon. Úgy érezzük, hogy a mi közösségi médiára vonatkozó politikánk a legliberálisabb minden sportágat figyelembe véve.

Ugyanakkor vannak szabályaink is, amelyeket be kell tartani. A Daytona 500 után a NASCAR tájékoztatta a csapatokat, hogy miközben továbbra is a ösztönözzük a versenyzőket a folyamatos digitális jelenlétre, a saját elektronikus eszközök, mint például az okostelefonok autóban való jelenléte tiltólistán van.”

Maga Keselowski szarkasztikusan fogadta a büntetését, valamint a mögötte álló indokot.

“Sokszor összezavarodom, szóval ezt a mostanit is felírom erre a listára” – nyilatkozta a Sports Illustratednek.

“Meztelennek érzem magam a telefonom nélkül, ez az én védőhálóm, a mindenem. Szóval nem lesz könnyű nélküle versenyeznem. Hiányozni fog, de ez van.”








Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy