F1: Nem volt zökkenőmentes O’Ward első szabadedzése

Pénteken, Abu Dhabiban hajthatott pályára először a Forma-1 mezőnyével Pato O’Ward.
Az IndyCarban az Arrow McLaren SP-t szolgáló mexikói Lando Norris autóját vihette pályára az első szabadedzésen.
A pálya nem volt ismeretlen O’Ward számára, hiszen tavaly decemberben már körözhetett itt a fiatal versenyzők tesztjén.
Az MCL36-os volánja mögé viszont most először pattanhatott be.
A várva-várt lehetőség azonban nem a tervek szerint indult, miután már a kivezető körén arra kérte a McLaren, hogy kettes fokozatban térjen vissza a boxba.
A kényszerszünet után viszont alkalma volt értékes köröket megtenni.
„Jó volt” – összegezte tapasztalatait az F1 hivatalos oldalának O’Ward.
„A tervezett programunk egy kicsit megrövidült a technikai problma miatt, de ettől még nagyon jól éreztem magam. Meglepett, hogy milyen kevés változást tapasztaltam a tavalyi autóhoz viszonyítva. Tudom, hogy a két gép között jelentősek a különbségek, ezért nagyobb eltérésekre számítottam. Az autó továbbra is rendkívül gyors…. őszintén szólva bármi máshoz képest a világon.”
O’Ward végül a tizennyolcadikként zárt.
Elmondása szerint simább edzésre számított, de ehelyett számos, váratlan problémával kellett szembesülnie.
„Összességében jól éreztem magam. Kísérleteztem eltérő ívekkel, amiket a közvetítés során biztosan láttak is. Megpróbáltam kihasználni mindent, amit csak tudtam az autóban.”
A kétszeres IndyCar-futamgyőztes a már említett, tavaly év végi teszt óta többször is vezethette a McLaren 2021-es autóját, mint a gárda erre vonatkozó tesztprogramjának tagja. Ennek részeként kapott már esélyt Alex Palou – aki Austinban szintén szerepelt szabadedzésen – , valamint a McLarennel azóta szakított Colton Herta is.
O’Ward reménykedik abban, hogy a közeljövőben még több időt tölthet F1-es autóban.
„Határozottan számíthatnak arra, hogy rágni fogom Zak [Brown] és Andreas [Seidl] fülét: ‘Hé, mikor ülhetek be ismét a kocsiba?’. Ugyanakkor ezt nehéz megmondani, mivel a mostani program is csak azután jött össze, hogy vége lett az IndyCar-szezonnak.
Az idényünk rendkívül sűrű májustól szeptemberig, lényegében non-stop versenyzünk. Fantasztikus lenne még F1-es gépet vezetni az IndyCar jövő évi startja előtt, de mint tudják, ez a nagyfőnökökön múlik.”

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough