F1: Nem volt zökkenőmentes O’Ward első szabadedzése

F1: Nem volt zökkenőmentes O’Ward első szabadedzése
credit: McLaren



Pénteken, Abu Dhabiban hajthatott pályára először a Forma-1 mezőnyével Pato O’Ward.

Az IndyCarban az Arrow McLaren SP-t szolgáló mexikói Lando Norris autóját vihette pályára az első szabadedzésen.

A pálya nem volt ismeretlen O’Ward számára, hiszen tavaly decemberben már körözhetett itt a fiatal versenyzők tesztjén.

Az MCL36-os volánja mögé viszont most először pattanhatott be.

A várva-várt lehetőség azonban nem a tervek szerint indult, miután már a kivezető körén arra kérte a McLaren, hogy kettes fokozatban térjen vissza a boxba.

A kényszerszünet után viszont alkalma volt értékes köröket megtenni.



“Jó volt” – összegezte tapasztalatait az F1 hivatalos oldalának O’Ward.

“A tervezett programunk egy kicsit megrövidült a technikai problma miatt, de ettől még nagyon jól éreztem magam. Meglepett, hogy milyen kevés változást tapasztaltam a tavalyi autóhoz viszonyítva. Tudom, hogy a két gép között jelentősek a különbségek, ezért nagyobb eltérésekre számítottam. Az autó továbbra is rendkívül gyors…. őszintén szólva bármi máshoz képest a világon.”

O’Ward végül a tizennyolcadikként zárt.

Elmondása szerint simább edzésre számított, de ehelyett számos, váratlan problémával kellett szembesülnie.

“Összességében jól éreztem magam. Kísérleteztem eltérő ívekkel, amiket a közvetítés során biztosan láttak is. Megpróbáltam kihasználni mindent, amit csak tudtam az autóban.”

A kétszeres IndyCar-futamgyőztes a már említett, tavaly év végi teszt óta többször is vezethette a McLaren 2021-es autóját, mint a gárda erre vonatkozó tesztprogramjának tagja. Ennek részeként kapott már esélyt Alex Palou – aki Austinban szintén szerepelt szabadedzésen – , valamint a McLarennel azóta szakított Colton Herta is.

O’Ward reménykedik abban, hogy a közeljövőben még több időt tölthet F1-es autóban.

“Határozottan számíthatnak arra, hogy rágni fogom Zak [Brown] és Andreas [Seidl] fülét: ‘Hé, mikor ülhetek be ismét a kocsiba?’. Ugyanakkor ezt nehéz megmondani, mivel a mostani program is csak azután jött össze, hogy vége lett az IndyCar-szezonnak.



Az idényünk rendkívül sűrű májustól szeptemberig, lényegében non-stop versenyzünk. Fantasztikus lenne még F1-es gépet vezetni az IndyCar jövő évi startja előtt, de mint tudják, ez a nagyfőnökökön múlik.”







Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy