Oválok, F1 és fahéjas zsemle – Marcus Ericsson megadta magát az internet népének

Marcus Ericsson részvételével zajlott le az IndyCar-szubreddit legutóbbi kérdezz-felelekje.
Ahogyan azt az esemény neve, ‘Ask me anything’ is mutatta, a rajongók bármiről faggathatták a Chip Ganassi Racing pilótáját.
Ennek köszönhetően megtudhattuk többek között, hogy egy újabb Indianapolis 500-győzelem, vagy az IndyCar-bajnoki címe a vonzóbb számára, milyen versenyautót próbálna ki szívesen, melyik F1-es pályára vinné a szériát és fordítva, vagy épp mely’ csapat fogja elfoglalni ebben a szezonban az NHL trónját.
KÉRDÉS: Melyik az az amerikai pálya, amelyiket a legszívesebben látnád az IndyCar naptárában? Egyébként pedig mondd már meg Chipnek, hogy áruljon merchandise-okat online is légyszi!
Marcus Ericsson: Watkins Glenen. És szólni fogok neki.
K: Ki fogja megnyerni a Stanley Kupát idén?
MA: A Bruins.
K: Milyen célok szerepelnek még a bakancslistádon? Van olyan más verseny, vagy kategória, ahol győzni szeretnél?
MA: A célom, hogy hosszú távon az IndyCarban maradhassak. A Le Mans-i 24 órásra pedig jó lenne eljutni.
K: Mikor lehet már kapni a Huski csokit az USA-ban? Az egyik versenyhétvégén megkóstolhattam és ízlett.
MA: Hamarosan, dolgozunk rajta!
K: Melyik volt karriered legjobb előzése?
MA: Amelyikkel az élre álltam az Indy 500-on.
K: Melyek a kedvenc IndyCar, valamint F1-es pályád és miért?
MA: Az IMS, nem igényel további magyarázatot, lásd. Borg-Warner Trófea. Az F1-ben pedig Suzuka.
·
K: Van olyan étel, amit itt Amerikában versenyezve fedeztél fel és megszeretted?
MA: A corn dog!
K: Melyik a legjobb pizzéria Kumlában [Ericsson szülővárosában]? Ha pedig meglátnálak Örebo közelében, rád köszönhetnék, vagy ez már zavarná a privát szférádat?
MA: A Semrug. Természetesen én pedig boldogan viszonoznám.
K: Mennyire más IndyCar-autót vezetni utcai pályán az F1-eshez képest, gondolok itt a tapadásra és hasonlókra.
MA: Az IndyCarban sokkal többet dolgozol a kormány mögött és alacsonyabb a tapadás is. Mindkettő nehéz a maga módján, de én igazán szeretem az utcai pályák adta kihívásokat.
K: A Trackhouse Racing PROJECT91-programja más szériákban versenyző pilótáknak ad lehetőséget a NASCAR-ban, te érdeklődsz iránta?
MA: Szívesen tennék egy próbát.
K: Melyik Forma-1-es pályán lenne a legszórakoztatóbb szerinted Indy-autóval versenyezni és fordítva?
MA: Imádnék Suzukában, vagy esetleg Silverstone-ban vezetni az IndyCarral. Az F1 pedig Road Americán elképesztő lenne.
K: Mi az, amiben az IndyCar jobb az F1-nél? És mit tanulhatna az IndyCar az F1-től?
MA: Az oválok szórakoztatóak, emellett több versenyzőnek van esélye nyerni. [Az IndyCarnak] pedig meg kellene találnia a módot arra, hogy szélesebb közönséghez jusson el, mit tette az F1.
K: Utcai pályák, vagy építettek?
MA: Oválok!
K: Mit gondolsz az ananászos pizzáról és voltál már valaha Ikeában?
MA: Igen és igen!
K: Melyik volt versenyzői karriered eddigi legjijesztőbb balesete?
MA: Azt hiszem, hogy a 2018-as monzai még az F1-ben.
K: Melyik futamot várod jövőre a legjobban?
MA: Az Indy 500-at!
K: Álló-, vagy repülőrajt?
MA: Mindkettő.
K: Ha ismét ülést ajánlanának neked az F1-ben, visszamennél?
MA: Nagyon boldog vagyok az IndyCarban.
K: Békében váltál el a Saubertől?
MA: Igen, jó barátságban.
K: Mi a véleményed a fahéjas zsemléről?
MA: Épp most fejeztem be egyet, imádom!
K: Ha lehetőséged lenne rá, hogy bármelyik versenyautót vezesd, ami csak valaha létezett, melyiket választanád?
MA: Egy klasszikus F1-es Lotust, mint amilyen Ronnie Petersoné volt.
K: Mi jelentene számodra többet, egy újabb Indy 500 győzelem, vagy az IndyCar bajnoki címe?
MA: Egy újabb Indy 500!
K: Mi volt a legnagyobb változás az életedben azután, hogy megnyerted az Indy 500-at?
MA: A tény, hogy most már örökké Indy 500 győztes leszek és minden alkalommal, amikor megemlítik a nevemet, hozzá fogják ezt tenni.

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough