IndyCar: Sato már csak oválokon indulhat jövőre, a DCR harmadik autóban gondolkodik

IndyCar: Sato már csak oválokon indulhat jövőre, a DCR harmadik autóban gondolkodik
credit: Penske Entertainment/Joe Skibinski



Keményen dolgozik a Dale Coyne Racing azon, hogy véglegesítse 2023-as IndyCar-programját.

A csapat nem csak a két teljes szezonos autóját akarja ismét hadrendbe állítani, hanem egy harmadik, részidős Dallara-Hondát is.

A tervek kapcsán a gárda tulajdonosa, Dale Coyne a RACER-nek elmondta, minden azon múlik, hogy a japán gyökerű márka tud-e motort biztosítani az extra nevezés számára is.

„Tárgyalunk versenyzőkkel egy teljes szezonos programról, valamint egy pilótával csak az oválokat illetően. Addig azonban nem állunk készen a végső döntés meghozatalára, amíg nem tudjuk, hogy a Honda mit tesz lehetővé számunkra.”

A felállást tekintve egyedül az HMD Motorsports-cal közösen nevezett 18-as gép gazdája számít biztosnak, a jövőre második IndyCar-szezonját megkezdő David Malukas személyében.

A Rick Ware Racinggel koprodukcióban futó, 51-es számút idén Takuma Sato vezette, aki azonban a csillagok tökéletes állásának esetén is maximum csak a harmadik autót kaphatja meg egy kizárólag oválpályás projektre.

A #51 Dallara-Hondába mindenképpen olyan teljes munkaidős pilótát keresnek, aki képes finanszírozni a versenyeztetéséhez szükséges költségvetés túlnyomó részét.

A jelöltek között ott van az Indy Lights (jövőre már Indy NXT) 2022-es legjobbja, Linus Lundqvist is.

A svéd helyzetét azonban tovább nehezíti, hogy a nevelőszéria bajnokának pénzdíját a kormányrudat idén átvett Penske Entertainment 1.2 millió dollárról 500.000-re csökkentette le.

Az elmúlt hónapokban tesztelhetőséget kapott már tőlük Marcus Armstrong és Danial Frost, a DCR pedig szeretne további pilótákat is megnézni a volán mögött. A gond viszont az, hogy már csak egyetlen erre vonatkozó nappal gazdálkodhatnak.

„Egyetlen versenyző-kiértékelő tesztnapunk maradt, ezért nagyon körültekintőnek kell lennem. Nem engedhetem meg, hogy elpocsélkoljam ezt az utolsó napot, muszáj a pénzt tartalékolni arra az esetre, ha valami az utolsó pillanatban felbukkanna.”

A harmadik autó megvalósulása esetén Coyne nem számít arra, hogy a Honda támogatni tudná annak komplett idényes nevezését is, így épített/utcai pályás pilótában nem is gondolkodnak.

Ennek kapcsán sok múlhat a Chip Ganassi Racingen, amely hivatalosan még nem döntötte el, hogy jövőre is nevezi-e a negyedik gépet, igényt tartva ezzel Honda-erőforrásokra.

Ha nem lenne elég baja a DCR-nek, még két kulcsemberüktől is elbúcsúzhatnak.

Malukas versenymérnöke, Ross Bunnell jövőre már a Chip Ganassi Racingnél folytatja, míg az eddig Sato csapatfőnökeként jegyzett Todd Phillips az Arrow McLaren SP-hez igazol át, ahol az Alexaner Rossi nevéhez fűződő 7-es Dallara-Chevy szerelőgárdájának vezetője lesz.

„Már akkor leírtak benünket, amikor Craig Hampson távozott tőlünk” – mondta erre reagálva Coyne.

„Azután is leírtak egy kicsit, hogy Oliver Boisson elment, szóval ne tegyék meg még egyszer. A csapatunk felállása jövőre nagyobb lesz, mint idén volt. Jó embereink vannak, rendben leszünk.”