A Forma-1 csak kihasználta Danica Patrick népszerűségét

A Forma-1 csak kihasználta Danica Patrick népszerűségét
credit: Jonathan Ferrey/Getty/NASCAR Media



Danica Patricket a 2005-ös Indianapolis 500-on kapta szárnyra a világhír.

Az akkor 23 éves versenyző az edzések során gyorsan tudatta a nagyérdeművel, hogy ő nem csak egy mezőny kitöltésére alkalmas, dekoratív dísze az IndyCarnak; valamennyi gyakorláson előkelő helyen zárt, majd a Pole Day-en megfutotta a Május Hónap abszolút leggyorsabb körét is 229.880 mph-val (370 kmh).

Bár a kedvezőtlen széljárásnak köszönhetően végül négysoros átlagtempójával “csak” a negyedik rajthelyet szerezte meg, ez azonban bőven elég volt ahhoz, hogy a média az Indy 500 komplett mezőnyéről szinte tudomást sem véve kizárólag Patrick-re fókuszáljon.

Magát a viadalt szintén negyedikként zárta és ő lett nem csak a verseny, de a komplett szezon legjobb újonca is.

A Danica-mánia maximális fordulatszámon pörgött, amit a Forma-1 is igyezekett meglovagolni.

Az Amerikai Nagydjíat megelőzően Bernie Ecclestone és a Honda minden követ megmozgatott azért, hogy Patrick megtegyen néhány bemutatókört a BAR Honda autójával az Indianapolis Motor Speedway közönsége előtt.

Az F1 akkori mindenható ura még virágcsokrokkal is elhalmozta a pilótanőt, aki azonban kerek-perec visszautasította az ajánlatot.



Patrick akkor elmondta, hogy egy valódi tesztlehetőséget megfontolna, sima marketing-eszközként viszont nem hajlandó volán mögé ülni.

A 2008-ban, Japánban első – és máig egyetlen – nőként IndyCar-futamot nyert versenyzőt a későbbiekben is rendszeresen összefüggésben hozták a világbajnoki sorozattal.

Legutóbb 2015-ben, amikor már a NASCAR Cupban rótta a köröket a Tony Stewart és Gene Haas által tulajdonolt Stewart-Haas Racing színeiben.

Utóbbi üzletember ekkor jelentette be, hogy az F1-re is kiterjeszti csapata portfólióját. Ennek kapcsán még azt is elhintette, hogy Patrick lehet az egyik versenyző.

Természetesen ebből nem lett semmi, Danica pedig a minap elárulta, hogy soha nem kapott valódi ajánlatot. Az F1 vele kapcsolatos hírei kivétel nélkül pusztán csak marketingcélúak voltak.

“Sosem ajánlottak fel egy épkézláb tesztet sem, mindig is csak a médiának szóltak ezek a dolgok” – mondta az IndyCar és a NASCAR valaha volt legeredményesebb női pilótája a Beyond the Grid című podcast vendégeként.

“Csak figyelemfelhívás céljából emlegettek engem, mivel valójában soha nem kerestek meg.

Volt pár alkalom a karrierem során, amikor a sajtóban megjelentek olyan hírek, amik azt állították, hogy az F1-be mehetek, vagy legalábbis tesztelhetek ott. Mindeközben én soha, egyetlen telefonhívást sem kaptam senkitől.”



Szavai nem meglepőek, pláne Ecclestone hozzáállását látva.

A dörzsölt brit egyszer úgy fogalmazott, hogy a nők fizikálisan nem alkalmasak arra, hogy F1-es autót vezessenek, továbbá nem is vennék őket komolyan.

Egy másik alkalommal kijelentette, a hölgyeknek “mindig fehér ruhát kellene viselniük, mint általánosságban véve a háztartási gépeknek”, emellett pedig gúnyosan felvázolta a számára tökéletes női F1-es pilótát is, aki afroamerikai és zsidó.



KAPCSOLÓDÓ: A Danica-mánia és ami mögötte volt







Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy