Wallace: A csapatok csalni fognak, ha a NASCAR betiltja a Chastain-manővert

Bajnoki döntő ide, vagy oda, a NASCAR múlt hétvégi, phoenixi szezonzárójának is Ross Chastain martinsville-i manővere volt a fő témája.
A ‘Hail Melon’ nem csak a globális sportélet csúcsára repítette az amerikai stock-car versenyzést, de egyben a mainstream médiában is toptéma lett, a floridai pilótából pedig konkrétan világsztárt csinált.
A Trackhouse Racing versenyzőjét olyan nevek méltatták nyilvánosan, mint Fernando Alonso, Daniel Ricciardo, Pierre Gasly, vagy épp korábbi főnöke, Chip Ganassi.
A mutatvány – Kyle Larsont leszámítva – Chastain közvetlen ellenfeleit is lenyűgözte, ennek ellenére viszont az általános vélekedés az, hogy többet nem szeretnének ilyet látni.
A Hendrick Motorsports imént említett sztárja szerint a falfutás tisztességtelen a mezőny többi tagjával szemben, emellett pedig a végrehatjása még tehetséget sem igényel.
Az HMS versenyzésért felelős alelnöke, Chad Knaus pedig a playoff-finálé előtt konkrétan életveszélyesnek nevezte a manővert, mondván ha közben kinyílik a pálya azon részén lévő kapu, az autó pedig elkapja, akkor akár tömeges tragédia is történhetett volna.
A pilóták szintén a biztonsággal kapcsolatos aggályaikat fogalmazták meg.
„Ez nem valódi versenyzés” – szögezte le a The Athleticnek Chastain csapattársa, Daniel Suarez.
„Nagyon klassz, hogy megcsinálta. Menő volt látni a sikeres kivitelezését, ha viszont a NASCAR nem tesz valamit, akkor minden egyes befutó Martinsville-en mostantól fogva ilyen lesz. Mi ezt nem akarjuk. Egyszer klassz, őrült és elképesztő. Ha viszont újra megtörténik, akkor az már egy kicsit valószerűtlenné teszi a sportot.”
Kevin Harvick sem szeretne újra szemtanúja lenni a Hail Melonnak.
„Ha rosszul kapod el a falat, akkor könnyedén visszacsapódhatsz a pálya belső oldalára, miközben magaddal viszel két másik autót is. Több a negatív hozadéka, mint a pozitív.”
Nem meglepő, hogyha a pilóták többségén múlna, akkor máris benne lenne a szabálykönvyben a tilalma.
„Épített pályán nem engedélyezett a kanyarok levágása és egy rakás más, az előnyszerzést gátló szabály is érvényben van– mondta Chase Elliott.
„Szóval általánosságban véve a sportunk hitelességéről van szó.”
A NASCAR már Martinsville után bejelentette, hogy a holtszezonban ki fogják elemezi a falfutást és csak ezután hoznak döntést annak jövőjéről.
A nagy kérdés az, hogy pontosan mit tartalmazhat és mekkora mértékű lehet az erről szóló regula.
Ha konkrétan a fal érintésével elért sebességelőnyt bannolják jogosult pozíciószerzésnek minősítve azt, akkor Bubba Wallace szerint a csapatok biztosan rá fognak jönni, hogyan csalhatnak.
„Valamilyen módon ezt szabályozni kell, a kérdés viszont az, hogy hogyan. Mondjuk megcsinálom a manővert, majd utána kiszállok az autóból és azt mondom, hogy beragadt a gázpedál.
A mérnökökkel már most azon gondolkodunk, hogyan játszhatjuk ki a rendszert, ha életbe léptetnék a teljes tilalmat.”

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough