A McLaren nem csak a versenyzőjét, de még a főszponzorát is lenyúlta Ganassinak
Ahogyan arra a korábbi hírek alapján számítani lehetett, Tony Kanaan kapja meg az Arrow McLaren SP negyedik autóját a 107. Indianapolis 500-on.
A csapat mindenképpen olyan versenyzőt akart a volán mögött látni, aki eléggé tapasztalt ahhoz, hogy a győzelemért harcoljon. Többek között ezzel az indokkal utasítottak vissza olyan pilótákat is, mint például Kyle Busch és Kyle Larson.
A futam idején már 48 esztendős Kanaan immár a huszonkettedik rajtjára készülhet az Indy 500-on. Eddig egyet tudott győzelemre váltani még 2013-ban, a KV Racing színeiben.
A veterán brazil a Chip Ganassi Racingtől igazol át a wokingiak kötelékébe.
Előbbi gárdánál 2014-2017 között teljes szezont futott, majd az AJ Foyt Racinghez tett kitérőt követően 2021-ben tért vissza egy részidős program keretein belül.
Tavaly csak az 500-on indult, végül harmadikként célba érve.
Nem csak Kanaan teszi át székhelyét a McLarenhez Ganassiéktól, hanem az NTT Data is.
A telekommunikációs vállalat – amely 2019 óta maga az IndyCar főszponzora is – tíz éven át támogatta a csapatot, különös tekintettel a 10-es számú autóra.
Ezt a gépet vezetette 2017-ig Kanaan, az elmúlt két idényben pedig az az Alex Palou, aki minden valószínűség szerint jövőre már tényleg a McLarennel folytathatja IndyCar-karrierjét is (az F1-es tesztprogramja már jelenleg is aktív).
TK gépének kiemelt támogatója az NTT lesz jövő májusban, emellett pedig szintén ezen márka fogja finanszírozni a 6-os számú, a komplett idényben Felix Rosenqvist által vezetett Dallara-Chevyt.
A svéd szintén Ganassinál versenyzett már a japán gyökerű cég logója alatt még 2019-2020-ban.
A bejelentés kapcsán a CGR leszögezte, a 10-es (jövőre még Palou által terelgetett) autó sorsa nincs veszélyben.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough