Wallace azt akarja, hogy a NASCAR következetesebb legyen a büntetések terén
Egyfutamos eltiltása után ezen a hétvégén, Martinsville-en tér vissza a NASCAR Cup mezőnyébe Bubba Wallace.
A 23XI Racing versenyzőjét azt követően parkolták le, hogy a Las Vegas-i futamon bosszúból direkt nekiment Kyle Larson 5-ös Chevyjének.
Az incidens ráadásul magával rántotta Wallace toyotás márkatársát, a playoffban lévő Christopher Bellt is.
Az alabamai ezután sem nyugodott le és erőszakosan rátámadt az autójából éppen csak kiszállt Larsonra.
Később a manőverét kormányműhibára próbálta fogni, a NASCAR vizsgálata azonban kiderítette, hogy szó sem volt ilyesmiről.
„Teljes mértékben elfogadom a büntetést és tetteim következményeit” – nyilatkozta Martinsville-en Wallace, aki a balhé óta először állt a média rendelkezésére.
„Beszéltem Steve O’Donnellel (a NASCAR ügyvezető igazgatója) és Steve Phelpsszel (a NASCAR elnöke). Megmondtam nekik, részemről rendben van, hogy példaként használnak engem az ilyen esetek elkürélese érdekében, ha innentől fogva következetesek lesznek. Többször is előfordult idén már hasonló és ezek lehet folytatódnak is.”
A Truck Series indianapolisi futamán Carson Hocevar rakta falba Colby Howardot, amiért semmilyen büntetést sem róttak ki rá.
Az Xfinity Road Americán rendezett versenyén Noah Gragson forgatta ki Sage Karamot, ezzel egy tizenhat autós tömegbalesetet előidézve. A pilóta 35.000 dolláros pénzbírságot kapott, továbbá 30-30 pontot elvesztett egyéniben és a csapatok bajnokságában is.
A Cup texasi fordulóján William Byron sárga zászló alatt lökte ki Denny Hamlint, amiért 25 egységet töröltek tőle, emellett pedig kapott egy 50.000 dolláros csekket is. A Hendrick Motorsports fellebbezett, a Nemzeti Motorsport Fellebbviteli Testület pedig úgy határozott, hogy a pontlevonást semmissé teszik, a pénzbüntetést viszont megduplázzák.
Ezen esetek és Wallace-é között viszont az volt a nagy különbség, hogy ő padlógázzal szállt bele Larsonba az autójának pontosan azt a hátsó részét célba véve, ami a Next Gen autó leggyengébb pontjának számít.
Ide kapott ütés vezetett ahhoz, hogy Kurt Busch fejsérülése miatt kénytelen pontot tenni teljes szezonos karrierjére, míg Alex Bowman egy szintén a hátsó résszel történt falazás miatt kényszerült öt futamot is kihagyni.
„Megtanultam a leckét, de muszáj következetesnek lenni” – nyomatékosította Wallace.
Nem számít, hogy Martinsville-ről, Daytonáról, vagy Talladegáról van szó. Mindenképpen kiegyensúlyozottnak kell lennie a büntetéseknek valamennyi szériában. Ezt átbeszéltük és jól ment.
Gyűlöltem, hogy nem lehettem ott [a múlt héti, homesteadi] versenyen. Ez az egyik olyan forduló a naptárban, amit mindig bekarikázok. A Toyoták nagyon erősek a másfél mérföldes pályákon, én pedig eleve imádok Homesteaden vezetni. Kiábrándító volt, de félretettem az érzéseim és továbbra is segítettem a csapatot, hogy felvegyék a tempót a két pilótával.”
A 23XI-nél az a fura helyzet állt be, hogy két helyettessel kellett pályára hajtaniuk.
Busch helyett már július óta Ty Gibbs vezet, míg Wallace autójába John Hunter Nemechek pattant be.
„Mi az, amit megtanultam? Legfőképpen azt, hogy előbb kell gondolkodni, mint cselekedni. Ebben a sportban a pillanat heve képes elragadni. Most már határozottan másként kezelném az egészet. Rossz fényben tüntettem fel magamat, a csapatot és a szponzorainkat. Nem vagyok rá büszke, de tovább kell lépni és soha többé nem fogom elkövetni ezt a hibát.”
Wallace nem tagadja, hogy a csapat nincs tőle elragadtatva.
„Mérgesek rám, de ez rendben van. Ki kell mennem újra a pályára, visszaülni a lóra és versenyezni. Szerintem jó esélyünk van ezen a hétvégén arra, hogy magunk mögött hagyjuk a dolgot.”
A 23XI-t Michael Jordannal közösen tulajdonló Denny Hamlin Vegas után elárulta, hogy házon belül is szankcionálják Wallace-t. Ennek részleteibe nem ment bele, egyes sajtóhírek szerint viszont a fizetése drasztikus lecsökkentéséről van szó.
Ami Larsont illeti, a 2021-es bajnok úgy nyilatkozott, ő már túllépett a történteken és nem számít arra, hogy Bubba bocsánatot fog kérni tőle.
Ennek ellenére mégsem tudta teljesen kiverni ellenfelét a fejéből. Ezt jól példázza a múlt vasárnapi, domináns győzelme utáni „bemutatása”, amit a NASCAR rajongóinak többsége szerint Wallace-nak címzett.
Az alabamai most leszögezte, hogy azóta tisztázta a dolgot Larsonnal.
Szavaiból viszont kitűnt, hogy rendületlenül őt tartja az egész dolog kiváltó okának.
Wallace már az incidens után kijelentette, kaliforniai kollégájának félresikerült előzési manővere miatt rágott be, aminek következtében érintette a falat – noha kettejük autója között egy pillanatig sem volt kontakt.
„Csak hogy tudják, már találkoztam Larsonnal. Volt egy nagyszerű beszélgetésünk ezen a héten. Szerintem az a legjobb számunkra, hogy mindketten megértjük a saját frusztrációinkat és tovább lépünk, hogy rájöjjünk, miként tudjuk ezeket a helyzeteket jobban kezelni.”
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough