7 év után újra előtérbe került a hírhedt Danica Patrick – Denny Hamlin balhé
Ha az elmúlt évtized NASCAR-balhéit rangsorolják, akkor nincs olyan lista, amire ne kerülne fel Danica Patrick és Denny Hamlin közti konfrontáció a 2015-ös Daytona 500 kvalifikációja után.
Az ominózus futamon Patricknek mindenképpen a top 15-ben kellett végeznie ahhoz, hogy bejusson a legnedás viadal mezőnyébe. Erre minden esélye meg is volt egészen addig, amíg a mögötte haladó Hamlin ki nem forgatta.
A Stewart-Haas Racing kemény munkája révén a versenyzőnő vissza tudott állni a mezőnybe és végül csapattársának, Kurt Buschnak hathatós segítségével a tizedikként ért célba.
Danica a leintés után odamasírozott Joe Gibbs Racing-es kollégájához, megragadta az overálját és dühösen beolvasott neki.
„Rengeteg stressz gyülemlett fel mindannyiunkban” – nyilatkozta később a két évvel korábbi Daytona 500-at még pole-ból kezdett Patrick.
„A csapat, de legfőképpen a GoDaddy ott akart lenni a versenyen, ami csak még inkább idegessé tett. Ez az év legnagyobb eseménye és muszáj a mezőnybe jutni.”
A wisconsini pilóta reakcióját nem csak ez az egy eset háborította fel, lévén Hamlin már a korábbi edzésen is kiforgatta.
A JGR-es állította, hogy ő hozzá sem ért a 10-es számú Chevrolet-hez, az incidenst pedig aerodinamikai okokra vezette vissza.
„Mindenkit egyenlőként kezelek a pályán” – mondta a futamot követően Hamlin.
„Ha a Cupban versenyzel, akkor az azt jeleni, hogy kiérdemelted és képes vagy kezelni a legtöbb helyzetet. Az ő autója túlkormányzott volt és amikor a közelébe értem, akkor még rosszabb lett a helyzet. Mégis mit tehettem volna? Azt kellett volna mondanom, hogy ‘Ó, Danica hát te vagy azt! Akkor inkább direkt lemaradok, mert az autód nem jó’?„
Azóta eltelt hét év és szerencsére a történtek egyáltalán nem befolyásolták a két versenyző közti barátságot.
A téma azonban mégsem merült feledésbe.
A 2018-as Indy 500 után visszavonult Patrick nagy sikerű podcastjének, a Pretty Intense-nek legutóbbi vendége Hamlin volt.
Danica pedig neki is szegezte a kérdést:
„Azt mondtad akkor, hogy semmi rosszat nem csináltál, egyszerűen az én autóm volt túlkormányzott. Legyél most igazán őszinte és mondd el, mi zajlott le akkor a fejedben? Mármint tényleg. Ennyiről volt valóban szó, vagy valami más is állt a háttérben?”
Hamlin tartotta magát a korábbi álláspontjához, mondván nem szándékosan ütötte ki. Sőt, egyenesen azt állította, hogy segíteni akart kolléganőjének.
A Stewart-Haas Racing akkoriban még a Chevrolet táborát erősítette és szoros kapcsolatban álltak a Hendrick Motorsports-cal. Ez az autók beálításain is meglátszott.
„Szerintem a te autóddal volt gond. Érdekesnek tartom, amikor látom az így viselkedő gépeket, mint amilyen Hendrickéké. Elképesztő, hogy mennyire túlkormányzottak a speedwayeken. Gyorsabbá akartalak tenni azzal, hogy toltalak előre. Ha ezt nem teszem, akkor nem is tudok segíteni.
Hendrickékkel voltatok kapcsolatban és nekem úgy tűnik, hogy az autóik mindig túlkormányzottak, ezért nagyon nehéz velük együttműködni a pályán. Ez máig sem változott. Én tényleg segíteni akartam, de hibáztam, amit már nagyon sokat elkövettem a karrierem során. Ugyanakkor muszáj agresszív manővereket csinálni, ami néha mások kárára történik.”
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough