Herta gigaszerződést kötött Andrettivel – F1-es törekvéseit azonban blokkolják

Herta gigaszerződést kötött Andrettivel – F1-es törekvéseit azonban blokkolják
credit: Penske Entertainment/Joe Skibinski

Herta gigaszerződést kötött Andrettivel – F1-es törekvéseit azonban blokkolják


Immár hivatalossá vált az, amiről hetek óta szóltak a pletykák az IndyCar berkein belül.

Colton Herta hosszú távra elkötelezte magát jelenlegi munkaadójával, az Andretti Autosporttal.

Ennek értelmében a kaliforniai versenyző 2027 végéig biztosan nem fog más alakulathoz igazodni a szérián belül.

Ráadásul Michael Andretti is bebiztosotta magának arra az esetre, ha sikerül tető alá hoznia a régóta dédelgetett – eddig azonban számos akadályba ütközött – Forma-1-es programját.

„Szuper boldog és hálás vagyok mindenért, amit az Andretti csapat és a Gainbridge tett értem” – idézi a hivatalos sajtóközlemény Hertát.

„Ez egy hatalmas lépés a hivatásomat tekintve, örülök, hogy egy olyan topgárdánál lehetek, mint az Andretti Autosport. Nagy célok lebegnek előttünk és rengeteg munka vár ránk, de nem is lehetnék boldogabb, hogy mindezt ezzel a gárdával csinálhatom, a Gainbridge-et képviselve.”

Ezzel a még mindig csak 22 éves tehetség egy meglehetősen elit klubba is csatlakozott, hiszen rajta kívül csak Chase Elliott (NASCAR Cup) és Max Verstappen (F1) mondhatja el magáról az élvonalbeli versenyzőket tekintve, hogy 2027 végéig (a holland esetében még ennél is tovább) van érvényes kontraktusuk.

Herta a nyár legforróbb témájának számított, miután az AlphaTauri bejelentette, hogy mindenképpen őt szeretnék nevezni Cunoda Juki csapattársaként 2023-ban. Ennek érdekében kérvényezték az FIA-nál, hogy az IndyCarban nyújtott teljesítményét figyelembe véve hiányzó pontjai ellenére is adják ki számára az F1-es debütáláshoz szükséges szuperlicencet.

A Nemzetközi Automobil Szövetség végül nemet mondott, így Herta nagy bemutatkozása sem jött össze.

A minap pedig a McLaren is bejelentette, hogy a jövőben már nem számolnak vele a tavalyi autóval zajló tesztprogramjuk során.

Eddigi szerződésében Colton számára volt egy kiskapu, aminek révén F1-es lehetőség esetén gond nélkül elengedték volna.

A RACER információi szerint azonban a hosszabbítása ezt már 2025-ig nem teszi lehetővé számára – kivéve persze, ha a Forma-1-es átigazolást az Andretti Globallal ejtené meg.

Ő azonban nem bánkódik és új szerepkörére készül, mint az Andretti Autosport kvartettjének vezére.

Alexander Rossi távozásával immár ő lett a csapat legrégebbi bútordarabja a tavaly érkezett Romain Grosjan és Devlin DeFrancesco, valamint az új szerzemény Kyle Kirkwood oldalán.

„Nyilván furcsa dinamikája lesz számomra” – nyilatkozta Herta az Indy Starnak.

„Sok munka vár ránk és ez igényelni fog némi vezető szerepet, de én bízom a csapattársaimban. Mindannyian gyorsak tudnak lenni és különböző dolgokat tesznek hozzá a programhoz. Hogy van-e olyan srác köztünk, mint Ryan Hunter-Reay, akit követhetünk, ha gondok adódnak a beállításokkal? Nincs és ez gáz, ugyanakkor nem is mindig szükségszerű.

Mindannyian tisztában vagyunk azzal, hogy muszáj javulunk, de magabiztosak vagyunk, hogy ez sikerülni fog. Ha nem hinném azt, hogy az Andretti-csapat bajnoki címre esélyes, akkor alá sem írtam volna a hosszabbítást. Egyszerűen úgy érzem, hogy nem hoztuk ki a versenyekből a maximumot, mert mindig közbejött valami.”

Herta új szerződésének hossza sokakat meglepett, lévén az elkövetkezendő pár évben olyan gárdáknál várható üresedés, mint a Chip Ganassi Racing és a Team Penske.

Előbbi alakulattól 2023 végén biztosan távozik Alex Palou – minden valószínűség szerint az Arrow McLaren SP-hez -, Roger Penske-éknél pedig jövőre jár le a regnáló bajnok Will Power kontraktusa, aminek hosszabbítása kapcsán máig nincs hivatalos döntés.

Ott van továbbá a 2024-ben már lehet, hogy négy teljes munkaidős autóval pályára hajtó AMSP, ahol Felix Rosenqvist sorsa egyelőre csak ’23-ra van bebiztosítva. Ez is csak azért, mert Palou-t a Ganassival való jogi csatározások miatt nem tudták már most megszerezni.

Herta viszont saját bevallása szerint nem is foglalkozott a más csapatoknál lévő, esetleges lehetőségekkel.

„Nem igazán gondolkodtam a távozásról, ezért a döntést sem volt nehéz meghozni. Úgy érzem, remek pozícióban vagyok minden tekintetben Andrettinél. Itt a Gainbridge, a Honda és Michael is mindig nagyszerű volt hozám. Rendkívül tisztelem őt és őszintén mondom, szeretek itt lenni. Szóval, magától értetődő volt számomra.”



KAPCSOLÓDÓ:

>>>>>Herta lett az IndyCar magasan legjobban fizetett versenyzője