Palou megérti, hogy miért ér kevesebb szuperlicenc-pontot az IndyCar az F2-nél

Palou megérti, hogy miért ér kevesebb szuperlicenc-pontot az IndyCar az F2-nél

Palou megérti, hogy miért ér kevesebb szuperlicenc-pontot az IndyCar az F2-nél


Colton Herta nyári szuperlicenc-sagája során rengetegen hangot adtak azon véleményüknek, hogy a rendszer meglehetősen igazságtalan az IndyCarral szemben.

A 2021-es bajnok Alex Palou is azon a véleményen van, hogy a szériában elért eredmények több pontot érdemelnének.

„Igen, ugyanakkor nem hiszem, hogy változni fog” – idézte az Autosport a spanyol versenyző azon kérdésre adott választ, miszerint az IndyCar-pilóták több szl-egységet érdemelnének-e.

„Nekem megvan a szuperlicencem. Boldog vagyok és nem érdekel, mi történik. Nyilván nem tartom tisztességesnek, hogy vannak olyan szériák, amelyeknek nem adnak elég pontot. Patónak (O’Ward) nincs licence és ő tavaly harmadik lett az IndyCarban, 2020-ban negyedik, idén pedig hetedik. Ez azt jelenti, hogy egy ilyen srác, aki tizenhét versenyhétvégén át vezet 10-15 éves tapasztalattal bíró veteránok ellen alkalmas az F1-re.”

Palou – aki az Amerikai Nagydíj pénteki edzésén pályára vihette a McLaren autóját – ugyanakkor egyetért az Nemzetközi Automobil Szövetség álláspontjával is.

„Ez a szabály, de remélhetőleg a jövőben változtatni fognak rajta. Megértem, hogy az FIA azt szeretné, ha mindenki megjárná az európai szamárlétrát és nem máshonnan jönnének.

Ugyanakkor viszont az is igaz, hogy több pontot lehetne szerezni máshol is. Nem is tudom, hogy mi lenne a tisztességes és mi nem.”

Egy biztos, az IndyCart nem hozná fel szuperlicenc terén az F2 mellé.

„Az F2-es program szerintem rendben van. Ha a legjobb háromban végzel, akkor tiéd a licenc, ennek így kell lennie. Egy kicsivel viszont [az IndyCarnak] is adhatnának többet, de nem azt kérjük, hogy egzakt ugyanannyit.

Totálisan megértjük, hogy azt akarják, a versenyzők az európai utat kövessék. Az IndyCarnak viszont nagyobb jelenetősét tanúsíthatnának, figyelembe véve a versenyzők színvonalát és azt, milyen hosszú a szezonunk.

A pályán töltő idő jelentős az F2-esekkel összehasonlítva. Nem azt mondom, hogy mi jobbak lennénk, de képesek vagyunk arra, hogy F1-es autót vezessünk.”