F1: Palou-t lenyűgözte a McLaren autója, de nem keseredik el, ha sosem lesz a mezőny tagja
Az Amerikai Nagydíj első szabadedésén próbálhatta ki először a McLaren idei versenygépét Alex Palou.
A 2021-es IndyCar-bajnok huszonegy kört tett meg a COTA-n pedig érthető módon teljesen el volt ragadtatva.
„Mindkettő versenyautó, mégis nagyon, nagyon különböznek” – nyilatkozta a gyakorlás után a médiának Palou, összehasonlítva az MCL36-ot az IC-ban vezetett Dallara-Hondájával.
„Az F1 egy másik liga minden tekintetben. A csapat mérete őrületes az IndyCarhoz képest, nem beszélve a költségvetésről. Mi az IndyCarban már 10, vagy 11 éve ugyanazal a kasztnival megyünk, amit rendszeresen frissítenek.
Szóval, teljesen más. [A McLarenben] nyilván több a tempó, de versenyzőként ehhez hozzászoksz. Sokkal inkább az nyűgözött le, hogy a leszorítőerő miatt a gép milyen gyors a kanyarokban, mennyire mélyen tudsz fékezni.
Gyors és őrületes! Mázlim volt, hogy tesztelhettem a 2021-es autót, mert így már volt fogalmam arról, milyen érzés egy F1-esben lenni. Itt viszont már volt forgalom, nem akartam megzavarni senkit és persze ott volt az is, hogy az autó nem az enyém. Próbáltam vigyázni rá és nem bajba keveredni olyanokkal, akik ezen a hétvégén versenyezni fognak.„
Palou legjobb ideje végül a 17. helyre lett elegendő, de ez meglehetősen csalóka.
„Teljes mértékben megbíztam az autóban, mégis meglepett, hogy sokkal többre képes, mint amit csak el tudtam képzelni” – mondta a 25 éves pilóta, aki azt is elismerte, hogy több kisebb hibát vétett.
Tisztában voltam azzal is, hogy csak egyetlen garnitúra abroncsunk van, ezért mindent nagyon gyorsan meg kellett csinálni, nem várhattam. Miben kellene javulnom? Szerintem még több kör és nyilván új abroncsok a végén sokat segítettek volna.
A mai programunk viszont nem arról szólt, hogy gyorsak legyünk. Az elején adatokat kellett gyűjteni a csapatnak, amit meg is tettünk és csak utána összpontosíthattam magamra.”
A spanyol szívesen pattanna be az autóba versenykörülmények között is, ugyanakkor nem győzte leszögeni, hogy az amerikai open-wheelben is boldog.
„Még mindig ugyanúgy mosolygok egy IndyCar-autóban. Nyilván egy versenyző számára, aki szereti a motorsportot az F1 a cél. Karrierem során viszont rájöttem, hogy az Forma-1 nem az, amit reálisan elérhetek, ezért nekivágtam az IndyCarnak.
Vicces, de pont az IndyCar bajnoki cím adta meg a lehetőséget arra, hogy most itt lehetek. Minden egyes másodpercét kiélvezem, de nem üldözöm ezt az álmot. Ha valaki adna nekem egy ülést, akkor elfogadnám, ez a végső célom, de nem erre összpontosítok.”
Palou nyári, szövetségi bírósághoz is került szerződésbotránya végül békés véget ért. Jövőre is marad a Chip Ganassi Racingnél, hogy eleget tegyen a gárda 2023 végéig tartó opciós jogának, amivel párhuzamosan pedig a McLaren tavalyi autójával zajló tesztprogramnak is részese lehet.
2024-ben minden valószínűség szerint már az Arrow McLaren SP-nek fog vezetni az IndyCarban és nem fog kardba dőlni, ha sosem lesz belőle F1-es pilóta.
„Van egy IndyCar-karrierem, ahol sikeres vagyok és annyi bajnoki címet akarok szerezni, amennyi csak lehetséges. Ha viszont adódna egy Forma-1-es autó számomra, akkor biztosan vezetném.”
That smile at the end says it all. ??
— McLaren (@McLarenF1) October 21, 2022
You won’t forget that experience, @AlexPalou. ?#USGP ?? pic.twitter.com/PrJ1Lnzb0Q
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough