A becsületükért harcolnak – Ekkor tárgyalják az SHR gigabüntetésének fellebbezését
Másfél héttel azután, hogy a Stewart-Haas Racing bejelentette fellebbezési szándékát, végre hivatalossá vált a tárgyalás konkrét időpontja is.
Ennek értelmében a NASCAR-tól teljesen független Nemzeti Motorsport Fellebbviteli Tanács október 27-én, csütörtökön fogja meghallgatni a feleket a Cup Series charlotte-i rovalfutamát követően kiszabott gigabüntetés kapcsán.
Mint ismeretes, Cole Custerre és crew chiefjére, Mike Shiplettre az utóbbi idők legnagyobb büntetését szabta ki a NASCAR a verseny manipulációja okán.
A szervezet szerint a 24 éves pilóta szándékosan, csapatutasításra tartott fel két másik autót is annak érdekében, hogy Chase Briscoe el tudjon húzni, bebiztosítva a playoff-továbbjutását.
A NASCAR rögtön a leintés után vizsgálni kezdte az esetet, két nappal később pedig ismertették a döntést is.
A verseny végeredményének manipulálása miatt 50-50 pontottól megfosztották Custert és a 41-es Fordját.
Emellett a pilóta és Shiplett egyaránt 100.000 dolláros pénzbírságot kapott, utóbbi szakembert ráadásul még határozatlan időre el is tiltották.
Az SHR azonnal fellebbezett.
„Harcolni fogunk” – nyilatkozta Custer még múlt vasárnap, a Las Vegas-i fordulón tartott sajtótájékoztatóján.
„Ez mindenről szól, beleértve a pénzt és a becsületünket is. Határozottan sokat számít a megítélésünk terén, meg akarjuk védeni magunkat.”
A Stewart-Haas Racing kiadott egy sajtóközleményt is:
„A Stewart-Haas Racing tagadja, hogy bármiféle jogsértést követett volna el és határozottan védi alkalmazottait ezen állításokkal szemben a NASCAR-hoz benyújtott fellebbezésében.”
A Tony Stewart és Gene Haas tulajdonában lévő alakulatot a charlotte-i forduló előtt egy héttel is súlyosan megbüntették, miután az aerodinamikát érintő, tiltott módosítást fedeztek fel a 4-es számú, Kevin Harvick által vezetett Ford hátulján.
Ennek következtében a NASCAR 100-100 bajnokságbeli pontot levont az autó és a versenyző neve mellől, a crew chief Rodney Childers négyfutamos felfüggesztést kapott, emellett pedig további 100.000 dolláros pénzbírságot.
A gárda ekkor is élni kívánt a fellebbezési jogával, de végül inkább visszavonták.
A fentiek kapcsán elterjedt egy olyan konteó is, hogy a NASCAR direkt rászállt az SHR-re, mivel pont Harvick volt az, aki a legélesebben kritizálta őket a Next Gen autót biztonsági problémái miatt.
A szervezet ezen vádakat tagadja.
KAPCSOLÓDÓ: A NASCAR megmagyarázta, miért kapott az SHR horribilis büntetést azért, amiért Elliott tavaly semmit
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough