O’Ward: Az F1 el fogja tiporni az IndyCart, ha a széria továbbra is tétlen marad

O’Ward: Az F1 el fogja tiporni az IndyCart, ha a széria továbbra is tétlen marad
credit: Penske Entertainment/Travis Hinkle



Pato O’Ward az a versenyző, aki fiatal kora ellenére nem fél hangot adni a véleményének, ráadásul teszi mindezt vagdalkozás nélkül, rendkívül intelligens módon.

Az Arrow McLaren SP 23 éves pilótája nem volt rest szembeszállni Zak Brownnal, amikor a szerződéshosszabbítása volt a tét, kendőzetlenül kifejezte véleményét Alex Palou-ról a nyári botránya idején, emellett pedig még marketing-tanácsokkal is ellátta az IndyCart.

A mexikói többször is hangot adott abbéli aggodalmának, hogy a széria túlságosan konzervatív a promóció terén. Bár a nézettség az utóbbi időben ismét növekedésnek indult, a számok még mindig messze elmaradnak attól, mint amit a pályán nyújtott produkció megérdemelne.

Ráadásul már nem csak a NASCAR-ral kell kvázi versenyezniük, hanem a jövőre három amerikai futammal támadó Forma-1-gyel is.

A világbajnoki sorozat népszerűsége meredeken ível felefelé az USA-ban, köszönetően a Drive to Survive-nak.

Az IndyCar nemrég megerősítette, hogy a tervek szerint jövőre ők is elkezdik forgatni saját dokusorozatukat, ami viszont várhatóan csak 2024-ben debütálhat a Peacock streaming platformon.

A növekedésben az sem segít, hogy a szeptemberben véget ért szezon után lényegében eltűntek a köztudatból. Ironikus módon pedig csak akkor bukkan fel azóta is a bajnokság neve, ha annak F1-es vonatkozása van, lásd. Colton Herta szuperlicenc-sagája, Andrettiék tervezett önálló csapatának huzavonája, vagy épp a McLaren tesztprogramja.



Utóbbinak tagja Palou mellett O’Ward is, így ő még jobban átlátja a két szériát érintő helyzetet.

A Forma-1 fellendülése szerintem segített más bajnokságoknak is, beleértve az IndyCart” – idézi a Patót a PlanetF1.

“Eljutottunk viszont arra a pontra, különösen itt az USA-ban, hogy az emberek már többet tudnak az F1-ről, mint az IndyCarról. Márpedig fontos, hogy az amerikaiak ismerjék az IndyCart. Tudomásuk van az Indy 500-ról, ugyanakkor azt hiszik, hogy ennyiből áll az egész bajnokság és elfelejtik a többi tizenhat versenyt.

Személy szerint úgy vélem, az IndyCarnak muszáj odafigyelnie és növekednie. Én minden tőlem telhető módon megpróbálok segíteni, mert ez egy fenomenális széria. Ugyanakkor véleményem szerint az F1 el fogja tiporni az IndyCart, ha nem teszünk valamit az előrelépés érdekében.”

O’Ward többször is kihangsúlyozta már, mennyire bántja, hogy az IndyCart alulértkékelik.

“Rendkívül versenyképes széria, nagyon nehéz nyerni. Próbára teszi a képességeidet a pálya minden egyes részén. Itt egy pilótának muszáj tökéletesnek lennie ahhoz, hogy bajnok legyen. Ahogyan már korábban is mondtam, az IndyCar extrém módon alulértékelt.

Az utóbbi időben észlelhető növekedés, mivel nagyon sok magas profilú pilóta érdeklődik iránta. Ez viszont nem jelenti azt, hogy maga a a széria van fellendülőben. Szerintem csak azért ennyire nagy az érdeklődés iránta az ismertebb versenyzők részéről, mert aki benne van ebben a közegben jól tudja, ez a legjobb széria, ahol valaha lehetnek.”

Pato szerint az F1-nek sikerült azt is elérnie, hogy a társadalom minden rétegét meg tudták szóltani.



“Óriási a népszerűsége. Úgy fest, ma már mindenki Forma-1 szakértő és ez azért van, mert látták a Drive to Survive-ot. Már mindenki nézi a versenyeket is, ki akar látogatni rájuk élőben, különösen a fiatal korosztályból. Szerintem ezzel elképesztő munkát végeztek.

A motorsportok iránt érdeklődő fiatal hölgyek aránya iszonyatosan alacsony, de már beindult a nagy mértékű növekedés ebben a tekintetben is, ami óriási dolog az F1-nek és magának a sportnak is.”







Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy