Az IndyCar-csapatoknak nem kell Kyle Larson és Kyle Busch sem
Pato O’Ward a minap ellentmondást nem tűrően kijelentette, hogy az IndyCarnak mindenképpen lépnie kell valamit promóció terén, máskülönben a Forma-1 hazai pályájukon fogja őket eltiporni.
A világbajnoki sorozat népszerűsége lassan a sztratoszférát érinti az USA-ban, miközben az amerikai open-wheel csúcskategóriájának számai az utóbbi időben tapasztalt növekedése ellenére is még mindig messze elmaradnak az optimálistól.
Ebből a szempontból nézve elképesztő, a széria mekkora ziccert készül kihagyni azzal, hogy hátat fordít az Államok két legismertebb és legnépszerűbb versenyzőjének.
A NASCAR Cupban jövőre már a Richard Childress Racinget szolgáló Kyle Busch szerződése lehetővé teszi, hogy részt vegyen az Indianapolis 500-on. A kétszeres főkategóriás bajnokot ráadásul nem csak új csapata támogatja ebben maximálisan, de még szponzora is lenne a Menards képében.
A bajnokság 2021-es legjobbja, Kyle Larson szintén megkapta a futamon való indulásra a Hendrick Motorsports áldását, egyes hírek szerint pedig Rick Hendrick még azt sem zárta ki, hogy az anyagi támogatás mellett még társtulajdonosként is beszállhat a kaliforniai pilótának nevezett autóba.
Van viszont egy bökkenő.
Mindkét klasszis a Chevrolet-t szolgálja a Cupban, így az IndyCarban is csak ezen márka égisze alatt hajthatnának pályára.
A csokornyakkendősök alá tartozó topgárdáknak pedig egyikük sem kell.
A Team Penske kijelentette, hogy eszük ágában sincs senki kedvéért sem egy negyedik autót indítani a versenyen. Ez abból a szempontból is érdekes, hogy tavaly még pont Roger Penske volt az, aki az Indy 500-ra invitálta Larsont.
A RACER információi szerint az Ed Carpenter Racing sem partner, mivel nem akarnak olyan pilótával dolgozni, akire csak ezen az egy fordulón számíthatnak. A csapat inkább az olyan, potenciálisan hosszabb távú projektek iránt érdeklődik, mint amilyen a Paretta Autosporttal idén létesített frigyük, aminek révén Simona De Silvestro már négy versenyen is elrajtolhatott és jövőre várhatóan még kiterjedtebb programot teljesíthetnek.
Az Arrow McLaren SP egyaránt beszélt Larsonnal és Buschsal is, de végül nem lett folytatása a dolognak.
Zak Brownék hivatalos álláspontja szerint olyan versenyzőt akarnak a negyedik autójukba, aki elég tapasztalt ahhoz, hogy a győzelemért harcoljanak vele.
Az Associated Press viszont úgy tudja – legalábbis Busch esetében – az is szerepet játszott, hogy a McLaren olyan csillagászati összeget kért az ülésért, amit a Menards már nem tudott megfizetni. Pluszban még abban sem tudtak megegyezni, hogy milyen legyen az autó színe.
A Menards ugyanis a jellegzetes, rikító sárgát akarta látni teljes egészében, miközben a wokingiak ragaszkodtak a papayához.
Az egyik legtöbbet emlegetett jelölt az AMSP-hez nem más, mint a már huszonegy Indy 500-as rajttal – és egy győzelemmel – a háta mögött lévő Tony Kanaan.
Egy biztos, hamarosan választ kaphatunk arra, hogy egyáltalán lesz-e plusz gépe a gárdának jövő májusban a teljes szezonos, Pato O’Ward, Felix Rosenqvist és Alexander Rossi által veztett Dallara-Chevyk mellett.
„Az elkövetkező két hétben meghozzuk a döntést, mivel vagy teljesen felkészülten akarunk nekivágni, vagy sehogy” – nyilatkozta Brown a RACER-nek..
„Hogy úgy mondjam, a rendszerre nehezedő nyomás az, amit vizsgálunk. Megvan a felszerelésünk és rendelkezésre állnak az embereink is. Azt tekintjük át, hogy a negyedik autó segítene-e a meglévő háromnak, amelyek a bajnoki címért harcolnak.”
KAPCSOLÓDÓ: O’Ward: Az F1 el fogja tiporni az IndyCart, ha a széria továbbra is tétlen marad
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough