NASCAR: Jövőre jönnek az esőgumik oválokon is?

NASCAR: Jövőre jönnek az esőgumik oválokon is?
credit: NASCAR Media



Egyre nagyobb a valószínűsége annak, hogy 2023-ban már nem fog akkora akadályt jelenteni az eső a NASCAR Cup rövid oválokon rendezett versenyei számára.

A veterán NASCAR-mérnök és szerelő Bozi Tatarevic a Road and Track magazinnak írt cikkében arról számolt be, hogy a szervezet tervei szerint jövőre debütálhat az új, csapadékos futamokra tervezett szabályrendszer, ami lehetővé teszi, hogy vizes pályán is körözhessenek a széria autói.

A Goodyear már tavaly áprilisban, Martinsville-en végrehajtott egy rendhagyó tesztet a speciális, új fejlesztésű abroncsaik prototípusával.

A cél az volt, hogy felmérjék, valóban alkalmas lenne-e a használatuk rövidebb oválon.

A mesterségesen felvizezett, 0.536 mérföldes pályán akkor Kyle Larson és Chris Buescher végezte a munkát, a NASCAR versenyzéssel kapcsolatos fejlesztésekért felelős alelnöke, Jeff Probst pedig a “pozitív” és “biztató” szavakkal jellemezte a teszt során nyert tapasztalatokat.

„A martinsville-i teszt volt az első, valódi lépés annak irányába, hogy megpróbáljuk eldönteni, léteznek-e olyan nedves pályás körülmények, amelyek során biztonságosan lehet versenyezni” – magyarázta akkor a Sirius XM NASCAR Radiónak a Goodyear versenyzésért felelős igazgatója, Greg Stucker.

“Az adatok és a versenyzők visszajelzései biztatóak, ugyanakkor még nagyon a kezdeti fázisban járunk. Jelenleg is elemezzük az eredményeket. Arról egyelőre nincs döntés, hogy mi lesz a következő lépés.”

További információk nem láttak napvilágot, ami viszont korántsem jelentette azt, hogy a szervezet végképp elvetette a dolgot.

Tatarevic úgy tudja, hogy a NASCAR már dolgozik az új, esős oválfutamokra szánt csomagján, ami magában foglalja az ablaktörlőt, az autó elején és hátulján elhelyzett új fényszórókat és persze a Goodyear esőgumijait is.

Emellett pontosan ki fogják jelölni azon pályákat, amelyeken ez biztonságosan alkalmazható is.

A NASCAR természetesen nem esős oválfutamokra készül, pusztán le szeretnék rövidítani az eső miatti szüneteket.

Jelenleg csak teljesen felszáradt vonalvezetésre engedik vissza a mezőnyt, az új abroncsoktól viszont azt remélik, hogy akár már nedves aszfalton is folytathatják azon versenyeket, amelyeket maximum egymérföldes, laposabb pályákon rendeznek.

A szervezet egyelőre hivatalosan nem kommentálta a hírt.

A NASCAR-ban momentán kizárólag roadokon rendezenek csapadékos időben versenyt, így eddig az esőgumikat is csak ilyen futamokon használták.

A nemzeti kategóriákat tekintve először 2008-ban, a Nationwide Series (ma: Xfinity) montréali, Circuit Gilles Villeneuve-ön rendezett fordulóján kerültek fel az autókra.

A Cup Seriesben viszont csak 2020-ban, a charlotte-i rovalon debütáltak.