Hailie Deegan szuper boldog és történelmet írt – De továbbra sem tudja, hogy mi lesz vele jövőre

Hailie Deegan eddig összesen 44 versenyt teljesített a NASCAR nemzeti harmadosztályát képező Truck Seriesben, de ebből csak hármat zárt a top 10-ben.
A 21 éves kaliforniai számtalanszor azzal védekezett, hogy a széria gépei egyáltalán nem fekszenek a vezetési stílusának, amihez sokkal inkább passzolnak a „valódi versenyautók”.
Ebből adódóan a vártnál is nagyobb érdeklődés övezte szombati debütálását a másodvonalbeli Xfinity Seriesben.
Deegan pedig egyáltalán nem vallott szégyent.
Az SS-Green Light Racing 07-es Fordjával a 20. helyre kvalifikálta magát, a futamot pedig problémamentes, kiegyensúlyozott versenyzéssel, több látványos előzést is bemutatva végül a 13.-ként fejezte be.
Ennek révén Hailie a széria történetének legjobb, női pilóta általi debütálását prezentálta.
Az eddigi rekordot Shawna Robinson tartotta, aki 1991-ben a 15.-ként fejezte be élete első Xfinity (akkoriban még Busch) futamát az észak-karolinai Orange County Speedwayen.
A NASCAR teljes nemzeti porondját (Trucks, Xfinity, Cup) tekintve pedig egyedül csak Ethel Flock zárt nála magasabban bemutatkozó versenyén, miután a tizenegyedikként ért célba a Strictly Stock Series (a mai Cup elődje) 1949-es, Daytona Beach-i road futamán.
Deegan sikerét csak még inkább szemlélteti, hogy a Trucksban mindössze hat alkalommal végzett magasabb pozícióban, mint most az Xfinity-premierjén.
Az érthetően boldog pilóta az NBC-nek adott interjújában kiemelte, a leginkább az ragadt meg benne, hogy ezzel az autóval sokkal jobban tud manőverezni a pályán és a beállítások terén is szabadabbnak érzi magát a Trucksban megszokotthoz képest.
Emellett méltatta magát a mezőnyt is, mondván sokkal jobban tisztelik egymást, mint a harmadosztályban vezetők.
„Képesek voltunk egy nagyon szórakoztató, nagyon tiszta versenyt teljesíteni, úgyhogy szuper boldog vagyok!” – mondta Deegan, aki a 07-es gép idei második legjobb befutóját hozta másfél mérföldes oválon Brett Moffitt kansasi tizedik helye után.
„Rengeteget tanultam, aminek nagy részét még csak fel sem dolgoztam. Egyszerűen most csak örülök annak, hogy sikerült egy jó versenyt futnom.”
A fiatal pilóta jövője egyelőre kérdéses.
Jelenlegi Trucks-csapata, a David Gilliland Racing jövőre visszatér a Toyota táborába, mint a Kyle Busch Motorsports utódja a márka utánpótlás-programjában.
Hailie azonban a Forddal áll kapcsolatban, így ő nem is marad a DGR-nél.
Bár személyes szponzora, a Monster Energy nagy segítséget jelent számára, egy komolyabb Xfinity-program viszont még így elérhetetlen egyelőre számára.
„Ha jól teljesítesz, az segíti a jövőbeli megállapodások létrejöttét” – magyarázta Deegan, akinek mostani bemutatkozását a Pristine Auction finanszírozta.
Az Xfinityben versenyezni nagyon sokba kerül, szükség van szponzorokra, akik kifizetik a számlát. Nagyon nehéz összehozni a szükséges anyagi hátteret, de próbálkozunk. Bárcsak választ adhatnék [a 2023-as szezonját firtató kérdésre], én magam is tudni szeretném.
Mindent összevetve, minél több a támogató, annál jöbb. Azon dolgozunk, hogy újabb partnereket hozzunk a fedélzetre. Egyelőre fogalmunk sincs arról, mikorra jöhet össze… Lehet, hogy jövőre, lehet, hogy két év mulva. Nagyon boldogan mennék még több versenyt is az Xfinityben, ha valaki hajlandó fedezni.”
KAPCSOLÓDÓ: Berry nyert, Hailie Deegan lenyűgözően debütált Vegasban

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough