Már megint szabályt módosít a NASCAR, mivel a független fellebbviteli testület sorozatban a csapatoknak ad igazat

Nincsenek jó napjai (vagy inkább hetei, hónapjai) a NASCAR-nak.
Ott vannak a Next Gen autó biztonsági problémái, ami miatt már két versenyző – Kurt Busch és Alex Bowman – is kényszerihenőre kényszerült agyrázkódással, nemrég pedig a csapatok is nyilvánosan borították a bilit a bevételek igazsgátalan elosztása okán.
Ha ez nem lenne elég, a szervezet a kiszabott büntetésekre is keresztet vethet, miután a tőlük teljes mértékben független Nemzeti Motorsport Fellebbviteli Testület rendre a fellebbező gárdáknak ad igazat.
Így úszta meg idén már a szankciókat többek között Matt Crafton, Jeremy Clements és legutóbb William Byron is.
Utóbbi Hendrick Motorsports-pilótát eredetileg 25 pont levonással, valamint 50.000 dollár pénzbírsággal sújtották Denny Hamlin texasi szándékos kiforgatása miatt.
A testület azonban úgy döntött, semmissé nyilvánítja a pontok elvételét és ehelyett inkább 100.000-re növeli a fizetendő dollárok összegét.
Ezután a NASCAR azonnal változtatott a szabálykönyv ezen kihágásra vonatkozó pontján, direkt úgy átírva, hogy hasonló esetben legközelebb már ne lehessen elkerülni a bajnoki egységek mínuszolását.
A szervezet jelenleg egy újabb, nagy horderejű fellebbezési üggyel kénytelen szembenézni, miután a Stewart-Haas Racing nem ért egyet a Cole Custerre és crew chiefjére kirótt büntetéssel, amit a charlotte-i futam szándékos befolyásolása miatt kaptak.
Mit tett tehát a NASCAR?
Megint szabályt módosított.
Eddig a fellebbviteli testület előtt csak egy tisztviselő képviselte a szervezetet.
Ezt írták át immár többesszámra, amire hivatozva immár több – létszámukat tekintve nem maximalizált – emberüket is delegálhatják a fellebbezések tárgyalására.

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough