A NASCAR kifizeti a csapatok helyett a Next Gen új biztonsági elemeinek költségeit
Javában zajlik a munka arra vonatkozóan, hogy a NASCAR biztonságosabbá tegye az idén debütált autókat.
A Next Gen körül óriási botrány robbant ki az utóbbi hetekben, miután a merev kasztni és a rövid hátsó terület miatt az ütközések engergiája szinte teljes egészében a pilótán csapódik le. Ennek következtében már két versenyző – Kurt Busch és Alex Bowman – is parkolópályára került agyrázkódás miatt. A hírek szerint ráadásul mások is szenvedtek fejsérülést a mezőnyben, de ők ennek ellenére is volán mögé ültek.
A szervezet múlt héten, egy ohiói létesítményben már tesztelte az új fejlesztésű lökhárítót, amit a a 2023-as szezon kezdetén fognak a csapatok egységesen megkapni.
Ez viszont csak a kezdet.
A veterán NASCAR-mérnök és szerelő Bozi Tatarevic Twitteren arról számolt be, hogy a Cup Series gárdái kedden kapták meg a belső értesítést a további tervekről.
Ezek értelmében már nem csak az autó hátulját akarják jobban gyűrődővé tenni, de a kasztni középső részén is jelentősebb változtatásokat kívánnak eszközölni.
Az új módosítások kapcsán is a jövő év eleje a cél.
Korábban több csapattulajdonos is kifejtette abbéli aggodalmát, hogy az új elemek hatalmas anyagi megterhelést jelenthetnek, amit nem biztos, hogy mindenki képes lesz kigazdálkodni.
A legfrissebb hírek szerint azonban megnyugodhatnak, hiszen a NASCAR valamennyi ezzel járó költséget magára vállal.
A csapatoknak mindössze az apróbb munkákat, tehát pl. a festést kell megcsinálniuk.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough