IndyCar: Penske-nek sem kell Busch, a McLaren pedig előállt egy újabb kifogással

IndyCar: Penske-nek sem kell Busch, a McLaren pedig előállt egy újabb kifogással
credit: Penske Entertainment/Matt Fraver



Kyle Busch mindenképpen bele akar vágni az Indianapolis 500-ba.

Ezen vágyát egyaránt támogatja leendő NASCAR-munkaadója, a Richard Childress Racing, a Chevrolet és még egy szponzora is lenne a Menards képében.

A kétszeres Cup-bajnok nevezése a legendás versenyre hatalmas reklám lenne az IndyCar számára. Pláne, hogy Busch ezzel bevállalná a híres dupla műszakot is, vagyis az Indy 500 után néhány órával teljesítené a NASCAR királyketegóriájának Coca-Cola 600-át is.

Van viszont egy bökkenő: egyelőre nincs olyan csapat, amely ülést adna neki.

Az Arrow McLaren SP társtulajdonosa, Sam Schmdit mindenképpen meg akarta szerezni a 37 éves sztárt, Zak Brown azonban megvétózta.

Az üzletember ezt nyilvánosan a tapasztalat hiányával magyarázta, sajtóértesülések szerint viszont az igazság az, hogy a Menards nem tudott annyi pénzt letenni az asztalra, mint amennyit a wokingiak kértek.

Potenciális jelöltként felmerült a Team Penske is, amely nem csak az IndyCar atyaúristenének, Roger Penske-nek tulajdonában van, de egyben még a Menards is hosszú ideje a partnerük.

Az ő szponzorációjukkal nyerte meg például 2019-ben az 500-at Simon Pagenaud.

A vállalat alapítója, John Menard személyesen kereste meg Busch ügyében a csapat elnökét, Tim Cindricet, aki azonban szintén nemet mondott. Állítása szerint ugyanis már eldöntötték, hogy nem fognak extra autót indítani jövőre, mivel minden erőforrásukkal a WEC/IMSA-programjukra összpontosítanak.

Őszintén megmondom, az elmúlt pár évben nem voltunk valami fényesek Indyben és nem akarjuk elvonni a figyelmet a már meglévő, három autónkról” – nyilatkozta Cindric az Associated Pressnek.

„Csak akkor neveznénk egy negyedik gépet, ha azzal képesek lennénk a győzelemre, egyúttal pedig nem ártana a teljes szezonos programunknak. Ha valaki csak kalandból akar Indybe jönni, akkor az nem velünk fog megvalósulni.”

Egy biztos, a Chevrolet mindenképpen részese akar lenni egy duplázásnak és mindent megtesznek azért, hogy ez valahogyan összejöjjön.

Erre hajt viszont még Busch mellett Kyle Larson is, aki a Hendrick Motorsports maximális támogatását élvezi.

Végezetül pedig egy gondolat erejéig térjünk vissza McLarenhez.

Az AP szerint ugyanis nem csak a pénz volt a gondjuk, hanem az is, hogy a Menards teljes egészében a saját rikítóan sárga színükben akarták látni az autót.

Brownék azonban ragaszkodnak a papaya jelenlétéhez.