Elengedi Kyle Larsont az Indy 500-ra a Hendrick Motorsports

Nem áll Kyle Larson Indianapolis 500-ról szőtt álmai útjába a Hendrick Motorsports.
A regnáló NASCAR Cup bajnok elárulta, hogy már korábban beszélt erről Rick Hendrickkel és Jeff Gordonnal, akik messzemenőkig támogatják törekvéseit. Egyedül csak annyit kértek tőle, hogy ne idén vállalja be a nagy duplázást.
2023-ra viszont már leng a zöld zászló.
A legendás viadalt hagyományosan egy napon rendezik a Cup charlotte-i Coca-Cola 600-ával, így rendkívüli szervezést igényel az, hogy a versenyző sikeresen teljesíteni tudja a néhány óra különbséggel zajló két futamot.
Eddig összesen öt pilóta vállalta be sikeresen a kihívást Davy Jones, John Andretti, Robby Gordon, Tony Stewart és Kurt Busch személyében. Közülük egyedül csak Stewartnak sikerült lefutni a komplett 1100 mérföldes távot, miután 2001-ben a Chip Ganassi Racing színeiben hatodikként zárt az Indy 500-at, majd harmadikként intették le a CC600-on a Joe Gibbs Racing autójával.
„Semmi sem változott, továbbra is bele szeretnék vágni” – nyilatkozta Larson az AP-nek.
„Minden az időzítésen múlik és azon, hogy a lehető legjobb autót vezethessem. Megmondtam Jeffnek és Ricknek, hogy szeretnék indulni [az 500-on] és most rajtuk múlik, hogy találnak-e nekem valamit.”
A 30 éves kaliforniain kívül mindenképpen duplázni akar még Kyle Busch is.
A jövőre már a Richard Childress Racingnek vezető sztár szerződése lehetővé teszi a részvételt, de csakis – akárcsak Larson esetében – Chevrolet-csapattal.
Az Arrow McLaren SP társtulajdonosa, Sam Schmidt mindenképpen le is akart csapni rá.
Később azonban Zak Brown úgy fogalmazott, hogy nem szívesen látná a negyedik, részidős gépben Buscht, mivel nincs Indy 500-as tapasztalata.
Kiderült viszont, hogy ez csak üres kifogás volt. A probléma valódi oka ugyanis a mocskos anyagiakban volt keresendő, miután a kétszeres Cup-bajnok programjának potenciális szponzora, a Menards nem tudott annyi pénzt letenni az asztalra, mint amennyit a McLaren kért.
Szintén nem zárkózik el a dupla műszaktól a már részlegesen visszavonult Jimmie Johnson sem.
A hétszeres Cup-bajnok az 500-ra minden valószínűség szerint a Chip Ganassi Racinggel nevezne, arra viszont nincs sok esély, hogy a NASCAR-visszatérése kedvéért korábbi sikereinek otthona, azaz a HMS indítana egy ötödik autót is.
A Trackhouse Racing azonban jelen állás szerint nyitott lenne a dologra. Justin Marks viszont leszögezte, semmiképpen sem a sztárpilótákat megcélzó – Watkins Glenen Kimi Räikkönennel debütált – PROJECT91 keretein belül.

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough