A NASCAR bosszúja? Óriási büntetést kapott Kevin Harvick csapata
Kevin Harvick már a playoff első, top 16-os szakaszának végén lemondhatott a bajnoki címről szőtt álmairól, amiben nagy szerepet játszottak a Next Gen technikai problémái, valamint egy baleset is.
A veterán pilóta vesszőfutása azonban továbbra sem akar véget érni.
A múlt vasárnapi, talladegai futam után az általa vezetett 4-es számú Ford volt az egyik olyan gép, amit a NASCAR véletlenszerűen kiválasztva teljesen átfogó vizsgálat alá vont.
A szervezet kutatási és fejlesztési részlegén lezajlott ellenőrzés során kiderült, hogy a Stewart-Haas Racing vétett a szabálykönyv 14.1-es (az autó összererelésére), valamint a 14.5 -ös (a karosszériára vonatkozó) pontjai ellen.
Ennek következtében súlyos büntetést róttak ki rájuk, aminek értelmében 100-100 bajnokságbeli pontot levontak az autó és a versenyző neve mellől, a crew chief Rodney Childers négyfutamos felfüggesztést kapott, emellett pedig további 100.000 dollárt is fizetnie kell.
A szabálytalanság pontos részleteit egyelőre nem hozták nyilvánosságra.
Az idei évtől a NASCAR Cup csapatai már szinte valamennyi elemet kizárólagos beszállítóktól szerezhetik csak be, amelyeken nem módosíthatnak.
Ennek betartatása érdekében pedig egy rendkívül szigorú büntetési rendszert is életbe léptettek.
A Joe Gibbs Racing-es Martin Truex Jr. 19-es Toyotáját szintén részletes vizsgálat alá vonták, de nála végül mindent rendben találtak.
Harvick az idén debütált autóval kapcsolatos biztonsági aggályok egyik legnagyobb szószólójává vált és egyenesen odáig ment, hogy azzal vádolta meg a NASCAR-t, hogy érdekli őket a versenyzők testi épsége, majd szét is trollkodta a szervezetet.
Jelen fejlemények kapcsán a közösségi médiában rögtön elindultak a konteók arról, hogy a NASCAR direkt „packázik vele”.
Ráadásként maga Harvick is olajat öntött a tűzre, amikor a büntetés kihirdetésével szinte egyidőben csak annyit írt ki Twitterre:
„Furcsának tűnik…”
Hasonlóképp reagálta le a dolgot Childers is:
„Megdöbbentő…”
Mivel a NASCAR nem ismertette a szabálytalanság mibenlétét, elterjedt egy olyan pleyka, hogy az SHR az autó hátsó részén hajtott végre módosítást.
Ez pontosan az a terület, ami az eleve merev kasztnijú autó leggyengébb pontjának számít. Pontosan itt kapott ütést és ennek következtében szenvedett agyrázkódást – és kényszerül versenyeket kihagyni – Kurt Busch és Alex Bowman is.
Ennek kapcsán az Associated Press nem volt rest megkérdezni a NASCAR elnökét, Steve Phelpst, hogy a szankciót maga után vont kihágás valóban az autó hátulját érintette-e, a biztonság fokozás érdekében úgymond puhítva azt.
A szakember azonban ezt tagadta.
A „móresre tanítást” firtató hangokra pedig így reagált:
„Nevetséges. Senki sem akar bosszút állni Kevinen, Rodneyn, vagy bárki máson a Stewart-Haas Racingnél. A mi embereink nagyon jók, többször is kivizsgálják a szabálysértéseket, hogy biztosan szükség van-e büntetésre. Ha a 4-es autó csapata ezzel nem ért egyet, akkor fellebbezni fognak.”
Meg nem erősített hírek szerint az SHR valóban az autó egyik hátsó elemén hajtott végre engedély nélküli változtatásokat, de ennek aerodinamikai jelentősége volt.
UPDATE: Az SHR bejelentette, hogy élni kívánnak a fellebbezési jogukkal.
Seems strange…
— Kevin Harvick (@KevinHarvick) October 5, 2022
Shocker….. https://t.co/vbQXhJM3O2
— Rodney Childers (@RodneyChilders4) October 5, 2022
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough